Go to Home Page Go to Blog

ویزا کارت استراتژی‌های بازاریابی خود را بر پایه تکنولوژی می‌چیند

ویزا کارت یک سیستم پرداخت جهانی است، که مشتریان، موسسات مالی و دولت‌ها را در بیش از ۲۰۰ کشور جهان، از طریق بانکداری الکترونیک به هم مرتبط می‌سازد. ویزا کارت از همان ابتدا  موفق شد با اتکا به نوآوری های جدید  همواره در صدر کارت‌های پرداخت در دنیا باشد و رشد کند. این رشد با وجود رقیب سرسختی چون مستر کارت  بیشتر شد و  ویزا کارت  را در رتبه 61 برند با ارزش دنیا با ارزش 8/7 میلیون دلار  قرار دهد. توجه اصلی ویزا کارت به تکتولوژی  و آموزش به مردم را می‌توان  عامل موفقیت ویزا کارت دانست.

داستان برند ویزا کارت:

در میانه دهه 50 میلادی، بخش تحقیق و توسعه بنک آو آمریکا شروع به تحقیق بر روی ایده جوزف پی ویلیامز  مدیر  مرکز  خدمات مشتریان کرد.  جوزف پی ویلیامز معتقد بود  حساب‌های در گردش  طبقه متوسط آمریکا؛  سیستمی ناکارآمدی را در پیش  گرفته است. این حجم از تبادلات مالی با داشتن ده‌ها کارت مختلف انجام می شد که دردسرهای زیادی را  برای مردم داشت. هر کارت برای هر صورت حساب واقعا گیج کننده برای قشری بود که مدام در حال قسط پرداخت کردن بودند.  ویلیامز با تحقیقات گسترده بر  نمونه کارت‌های  اعتباری قبلی و حاضر در بازار، علت شکست و موفقیت آن‌ها را بررسی کرد. او ایده یکپارچگی مالی  و چند منظوره کردن کارت‌ها را  در یک آزمایش 250 هزار نفری در شهر فرنزئو  با داشتن سهم بازار 45 درصدی  از بنک آو ارائه کرد.  او با ارسال ۶۰٬۰۰۰ کارت‌های اعتباری به مردم  از آن‌ها خواست این کارت‌ها در تبادلات مالی روزانه‌ی خود استفاده کنند.آزمایش اولیه با موفقیت پیش می‌رفت، تا جایی که بنک آو آمریکا با شایعاتی مبنی بر اینکه بانک دیگری قصد توزیع این کارت‌ها، در سانفرانسیسکو را دارد، روبه‌رو شد. چون سان‌فرانسیسکو بازار اصلی بنک آو آمریکا بود. این بانک به سرعت شروع  به گسترش سیستم کارت‌های اعتباری خود در این شهر کرد. پس توزیع کارت‌ها در ماه مارس سال ۱۹۵۹ در سان‌فرانسیسکو و ساکرامنتو آغاز شد و پس از لس‌آنجلس تقریباً تمامی ایالت، به وسیله ۲ میلیون کارت، پوشش داده شد.

در ابتدای دهه 60 ،  هزاران بازرگان کارت او را تایید کردند،  اما سواستفاده‌های بسیاری رخ داد و میزان تخلف از کارت او بنک به 22درصد  رسید  و بنک آو 20 میلیون از توزیع این کارت‌ها ضرر کرد. بعد از اینکه دادگاه ویلیامز و بنک آو را تبرئه کرد. آن ها  شروع به اصلاح کارت های خود کردند  و با فرستادن بیش از 3 میلیون نامه عذر خواهی به مشتریان،  بهبود و کارایی بالاتر را در کارت های جدید خود نوید دادند.

موفقیت آن‌ها عملی شده بود و از سال 1965 شروع به اعطای  امتیاز به سیستم‌های بانکی دیگر در سراسر ایالات متحده و اواخر دهه 60 به بازازهای بین المللی ورود کردند. شرکت مستقل ان‌بی‌آی برای مدیریت، گسترش و توسعه این سیستم کارت های یکپارچه و چند منظوره تشکیل شد. اما بعدها تبدیل به یک شرکت چند ملیتی به نام شد و سر انجام  در سال 1975 با نام ویزا (Visa) کارت با هدف یکپارچگی سیتم ها در کشورها تشکیل شد.  تنها در سال 2009 بیش از 62 میلیارد تراکنش مالی از طریق این شرکت ویزا کارت، انجام شده که حجم  تبادلات آن  به 4.4 تریلیارد دلار می‌رسد و در سال 2012 این درآمد بالغ بر 10/421 میلیارد دلار را، برای ویزا دربرداشته‌است.  در 2016 ویزا کارت اعلام کرد در پی همکاری مشترک با پی‌پال. مشتریان پی‌پال می‌توانند از فروشگاه‌های  فیزیکی خرید انجام دهند و مشتریان ویزا کارت  هم  از خدمات پی‌پال کارمزدهای کمتری پرداخت کنند.تنها در سال 2009 بیش از 62 میلیارد تراکنش مالی از طریق این شرکت ویزا کارت، انجام شده که حجم  تبادلات آن  به 4.4 تریلیارد دلار می‌رسد و در سال 2012 این درآمد بالغ بر 10/421 میلیارد دلار را، برای ویزا دربرداشته‌است.  در 2016 ویزا کارت اعلام کرد در پی همکاری مشترک با پی‌پال. مشتریان پی‌پال می‌توانند از فروشگاه‌های  فیزیکی خرید انجام دهند و مشتریان ویزا کارت  هم  از خدمات پی‌پال کارمزدهای کمتری پرداخت کنند.

 نوآوری های ویزا کارت  در سال 2017 :

ویزا کارت در تلاشی برای محقق کردن شعار “در هر کجا که شما بخواهید” همیشه اولین نوآور در بازار باشد.  در سال ویزا کارت  محصولات اینترنت اشیای خود را  معرفی کرد پوشیدنی‌ها، یخچال و… رو نمائی می‌کند که بتوان با اسکنر گوشی‌های همراه پرداخت‌ها انجام شوند.

Ready،  پروژه جدید ویزا کارت ویژه تسهیل مشکلات کسب و کارها، اخیرا راه‌اندازی شده تا به بازار آن‌ها رونق ببخشد. Ready ویزا کارت در چارچوب استراتژی خاصی و در راستای ارتقای تکنولوژی شرکت‌ها، صادر خواهد شد. از جمله شرایط اعطای ویزا کارت امکان تبادل اطلاعات، سرویس‌ها وخدمات پرداخت بین شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف است.  سیستم پرداخت بورا Bora Payment حساب پرداخت الکترونیکی  ،CSI globalVCard ،MineralTree و Priority Commercial Payments از مشتریان اولیه ویزا کارت بوده‌اند  و نوآوری‌های Ready ویزا کارت به کسب و کار آن‌ها رونق داده و وضعیت تراکنش‌های بین مشتریان و مؤسسات تجاری را بهبود بخشیده است.

مدرسه کسب ‌و کار ویزا:

ماموریت ویزا کارت در این مدرسه این است که شرکت‌های  سیستم  پرداخت  را به یک رهبر بازار تبدیل شوند کمک کند. ویزا  کارت متعهد به ارائه بینش و استراتژی های بازاریابی  و بهترین  شیوه‌های  پرداخت مورد نیاز برای رشد کسب و کار را در اختیار دانشجویان  قرار دهد . مباحثی که ویزا کارت در این مدرسه آموزش می‌دهد

راه‌حل‌های دیجیتال

نتورکینگ

مذاکره

استراتژی های بازاریابی

توجه ویزا کارت به نیازهای دیگر مشتری:

با گسترده‌تر شدن ارتباط میان مشتریان، اهمیت مدیریت فعالیت‌های پرداختی دیجیتال، در یک مکان مرکزی روز به روز برای صاحبان کارت‌ها با اهمیت‌تر می‌شود. با قابلیت‌های جدید ارائه شده توسط کمپانی ویزا کارت، به موسسات مالی همکار خود این قدرت را می‌دهند  تا کنترل بهتر و امنیت بیشتری را در اختیار مشتریانی که از پرداخت‌های خودکار استفاده می‌کنند.

 استراتژی قیمت گذاری  ویزا کارت:

استراتژی های تعدیل قیمت گذاری بر مبنای  سیستم روان شناختی ذهن مصرف کننده است و 3  سیستم قیمت‌گذاری طلایی،  نقره ای و برنزی دارد که درصد تخفیف‌ها و مکان ارائه تخفیف‌ها با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال برای ضعیف ترین قشر یعنی دانشجویان ویزا کارت تخفیف‌های بیشتری در مکان‌های توریستی بکر  مثل رستوران ها و کافه های آن داده است.

استراتژی های بازاریابی ویزا کارت:

گفتگوی لارا بلواز، مدیر ارشد بازاریابی ویزا کارت در مصاحبه  Ad Age، در مورد استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال  و نوآوری های در زیر بخوانید.

  • چه آینده ای برای ویزا در سال 2017 در دنیای دیجیتال  رخ می‌دهد؟

ما بازار دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه را به عنوان بخش مهمی از ترکیب بازار می‌بینیم. به نمایش گذاشتن نوآوری‌ها از طریق این کانال‌ها ادامه خواهد یافت. شما ما را با تجربه‌های هیجان انگیز مانند ماشین متصل به درگاه پرداخت که در آن شما در ماشین خود هستید و می‌توانید پرداخت بدون مرز را انجام دهید. ما با موسسات مالی،  سازندگان دستگاه‌ها، شرکت‌های فن آوری کار می‌کنیم و سپس  نوآوری‌های جدیدتر را در دستبند‌ها، حلقه‌های پرداخت جاسازی می‌کنیم تا بتوانیم از طریق کانال‌های دیجیتال نمایش داده شود. ویزا در حال انجام یک کمپین جدید با BBDO برای اعلام StubHub به عنوان شریک تجاری جدید برای پیوستن به برنامه پرداخت خود است.

  • ابتکار بازاریابی موثر برند ویزا در سال 2016 چه بود؟

بازاریابی به شدت به سمت دنیای دیجیتال رفته است.  بزرگترین موفقیت ما در نمایش محصولات نوآورانه ویزا بود.  برای تبلیغ این پیام، از  برنامه های حمایت مالی استفاده کرده ایم. با پایان 2016،  مشارکت NFL ها  و کار بسیار منحصر به فرد در فعال کردن سوپر باول پرداخت بدون مرز در ورزشگاه و نمایش نور دیجیتال بود. علاوه بر این، در المپیک ما حلقه‌ی  پرداخت را نشان دادیم،  حلقه ای است که می‌پوشید و می‌توانید با آن پرداخت کنید. ما این نوآوری ها را همراه با سیستم‌های پشتیبانی که به طور موثر آن‌ها را تقویت می کنند عرضه کردیم.

  • سه تا  از بزرگترین روندهای که امروز در بازاریابی خدمات مالی مشاهده می کنید چیست؟

نوآوری، نوآوری، نوآوری. دنیای پرداخت هرگز پویاتر از آن نبوده است. شرکت هایی که هرگز تصور نمی‌کردند در جهان پرداخت ها زندگی می کنند، در مرکز برخی از تغییرات عمده در نحوه پرداخت امروز مردم هستند و اقدام به نوآوری کرده اند. اگر مارک های مانند ویزا و یا  Venmo شروع به کار مانند به طور مداوم نوآور نشوند، رقبای نوظهور  به سرعت آن ها را پشت  سرخواهند گذاشت.

  • چطور استراتژی‌های موثر بازاریابی  برای ویزا کارت اخذ می‌کنید؟

اخذ یک استراتژی بازاریابی موثر کارت اعتباری ساده نیست. این بدان معنا نیست که تاکتیک‌های بازاریابی روتین نمی‌توانند موثر باشند، بلکه این موفقیت واقعی ناشی از ایجاد محیطی است که در آن بازاریابی یک عملکرد جداگانه  از سیاست‌های  مالی نیست، بلکه بخشی یکپارچه از تمام عملیات کارت اعتباری است که شامل اعطای وام به توسعه محصول و حفظ مشتری است. به طور خلاصه، بهترین بازاریابان در همه‌ی  فعالیت‌های حیاتی فعالیت می کنند و سیاست‌هایی را ایجاد می کنند که بسیار کارآمد است.

  • طی سال گذشته شما  به  رئیس بازاریابی آمریکای شمالی در ویزا   کارت، ساختار سازمان بازاریابی خود را به صورت افقی و مبتنی بر پروژه تغییر دادید. با توجه به مهارت‌های تکاملی مورد نیاز برای موفق شدن در بازاریابی، چطور می‌توان به جلب و حفظ استعدادهای مناسب برای این مدل دست یافت؟

ما دائما به دنبال استعدادی هستیم که به عنوان “چاقوهای ارتش سوئیس”  برایمان  عمل کنند. افرادی که  بدون احساس به دلبستگی  به  شرکتی خاص رشد می‌کنند و می‌توانند به راحتی بین پروژه های مختلف کار کنند. این افراد تمایل دارند بهترین بازیکنان تیم باشند و رضایت شغلی بیشتری کسب می کنند، زیرا آن‌ها بیشتر در معرض بخش‌های مختلف سازمان قرار می‌گیرند. این به کارمندان امکان می دهد تا یک پایگاه مهارت های بزرگتر را بسازند.

  • چگونه موثر ترین ترکیب تبلیغات در همه کانال ها را تعیین می کنید؟ در کدام کانال تبلیغاتی،  بزرگترین رشد را مشاهده می کنید؟

هنگامی که ما با شرکای تجاری کار می کنیم، به دنبال کمپین مناسب برای مخاطبان مناسب در پلت فرم مناسب هستیم. امروز بیش از نیمی از سرمایه گذاری‌های رسانه ای ویزا کارت  به فضای دیجیتال اختصاص دارد. با این حال، هنوز در تلویزیون ارزش‌های خود را تبلیغ می‌کنیم  بخصوص در هنگام پخش رویداد های ورزشی . همکاری ویزا با NFL و المپیک مخاطبان خوبی برای نام تجاری و مشتریان ما( صادر کنندگان و بازرگانان )داشته است.

امروزه راه های زیادی برای دسترسی به مصرف کنندگان وجود دارد،  ویزا کارت همیشه به دنبال راه مطلوب است. به عنوان مثال، اخیرا یک کمپین برای شورون تولید کردیم که در آن آنها می‌خواستند به مصرف کنندگان در مورد چگونگی استفاده از تلفن همراه خود برای پرداختن به پمپ  بنزین کمک کنند. ما یک ویدئو سرگرم کننده و آموزشی با کارلی لوید ستاره فوتبال ایجاد کردیم و آن را روی کانال های اجتماعی و روی صفحه نمایش های ویدئویی بالای پمپ ها در ایستگاه های انتخابی قرار دادیم.

  • سال گذشته، ویزا شعار “هر جا که می خواهید باشید” را داد.  چگونه ویزا آن را در تمام کانال‌ها، به ویژه تلفن همراه، رشد می دهد؟

“در هر جای دیگری که می خواهید باشید ” بیشتر از یک شعار برای ما است؛ این یک بیانیه ماموریت است. با ویزا به عنوان یک شریک قادر خواهید  بود مشتریان خود را در لحظه پیدا کنید. آنها قادر خواهند بود که کسب و کارشان را رشد دهند و نباید حتی در مورد  مشکل  بودن آن فکر کنند.

هدف، فرصت های غیر معمول است. هرکس در ویزا با یک هدف در ذهن کار می‌کند.  اطمینان داشته باشد که ویزا بهترین راه برای پرداخت و پرداخت برای همه در همه جا است. این دیدگاه جهانی ما و هدف مشترک است که تیم کل ویزا را متحد می‌کند. فن آوری به عنوان یک شرکت فناوری پرداخت جهانی، تکنولوژی در قلب ماست.  شبکه VisaNet ما بیش از 13،000 تراکنش در ثانیه برای افراد و کسب و کارهای سراسر دنیا را پردازش می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا به جای پول نقد و چک، از ارز دیجیتالی استفاده کنند. ما همچنین طرفداران جهانی برای مشارکت مالی هستیم، همکاری با شرکای سراسر جهان برای کمک به کسانی که دسترسی به خدمات مالی ندارند به اقتصاد جهانی پیوسته اند.

  • فصل خرید و تعطیلات پر از لحظه‌های فروش است، که بازاریابان دوست دارند آن را تصاحب کنند. چه وظایف مهمی  ویزا در این فصل برای شما مشخص می کند؟ پرداخت ویزا چگونه به روش شما انجام می شود؟

محصول ما برای تعطیلات Visa Checkout است، چه بر روی دسکتاپ و چه از طریق تلفن همراه خود. ما امنیت و سادگی ارائه می کنیم که ویزا همواره در کنار آن‌ها  ایستاده است و مصرف کنندگان انتظار دارند کیفیت همواره افزایش یابد. دوشنبه هنوز هم انتظار می رود که بزرگترین روز خرید آنلاین باشد، بنابراین انتظار می رود که ما این لحظه را اهرم کنیم. و  آنچه را در آستین داریم  در لحظه ی اخر برای مشتریان در این روز ارائه دهیم.