Go to Home Page Go to Blog
پادکست سروش سیما

رادیو سروش سیما قسمت پانزدهم

پانزدهمین قسمت از رادیو سروش سیما هم آماده شده و از قسمت پایین صفحه می توانید این  ویدیو را دریافت کنید. همچنین نسخه ویدیو آن نیز تهیه شده که در شبکه های آپارات و نماشا می توانید آن ها را تماشا کنید. مجموعه پادکست های سروش سیما هر هفته از طریق سایت و شبکه های اجتماعی در دسترس شما قرار می گیرد به مسائل رو تبلیغات و مفاهیم و مقالات این عرصه می پردازد از همین رو گوش دادن به این پادکست کوتاه برای دوست داران و فعالان عرصه تبلیغات حتما توصیه می شود. همچنین برای دریافت مشاوره در خصوص برندسازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی، طراحی کمپین تبلیغاتی 360 درجه، تولید و تهیه تیزر، توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و … با شماره های آژانس شرکت تبلیغاتی سروش سیما تماس حاصل فرمایید.

کمپین بازاریابی

کمپین بازاریابی یا marketing campaign اصطلاحیه که اکثر بازاریابان و صاحبان کسب و کار با اون سروکار دارن.

کلمه ی کمپین به مجموعه ی پیوسته ای از عملیات طراحی شده برای دستیابی به اهداف خاص تعریف میشه.

کمپین های بازاریابی آگاهی مخاطب رو درباره ی محصول یا خدمات از طریق رسانه های مختلف نظیر تلویزیون،رادیو،تبلیغات چاپی،پرداخت بابت هر کلیک و رسانه های اجتماعی افزایش میدن.کمپین های بازاریابی برای دسترسی به مشتریان از راه های مختلفی وارد میشن و صرفا به تبلیغات تکیه نمیکنن و ممکنه از موارد دیگه ای مثل تظاهرات و نمایش،تبلیغات توصیه ای و تکنیک های تعاملی هم استفاده کنن.

کمپین های بازاریابیِ عالی، تم پیوسته ای رو دنبال میکنن .به طور مثال زمانی که فقط یک آگهی تبلیغاتی از برند نایک می بینیم اون رو جزئی از کمپین بازاریابی نمی دونیم.اما وقتی در اتوبان بیلبورد تبلیغاتی نایک رو ببینیم ، در اینستاگرام پست هایی رو ببینیم که از نایک حمایت میکنن و به طور همزمان از طرف شرکت نایک ایمیل دریافت کنیم و متوجه بشیم که همگی محصولات مشابهی رو تبلیغ میکنن،مسلما شاهد یک کمپین بازاریابی هستیم.

برنامه ریزی برای کمپین بازاریابی

برنامه ریزی برای  یه کمپین ،مرحله ای حیاتیه که بازدهی و کارایی کمپین شمارو تحت تاثیر قرار میده.برنامه ریزی کمپین به اندازه ی طراحی آیتم های خلاقانه اهمیت داره.

کمپین های بازاریابی بر اساس اهداف متفاوتی در ذهن بازاریاب ها طراحی میشن. این هدف میتونه معرفی یک محصول،افزایش فروش محصولی که درحال حاضر در بازار موجوده یا حتی کاهش اثر اخبار منفی باشه. طبق تعریف برای اجرای یک کمپین بازاریابی موفق، تحقیقات دقیق انجام میشه،روی اون فکر میشه و جزئیات اجرای اون در کانون تمرکز قرار می گیره.برنامه ریزی برای یک کمپین بازاریابی با درک موقعیت شما در بازار آغاز میشه.

توجه داشته باشین که هیچ برنامه ای نمیتونه واقعیات رو دقیق و کامل پیش بینی کنه .پس برنامه شما باید انعطاف پذیر باشه. بهتره که از ابتدا امکان ایجاد تغییر رو در طول اجرای برنامه ی خودتون لحاظ کنید.

هدف از راه اندازی کمپین بازاریابی

در ابتدا باید به این سوال پاسخ بدیم که چرا به دنبال راه اندازی کمپین بازاریابی هستیم؟

هدف از راه اندازی کمپین تبلیغاتی میتونه درآمدزایی،افزایش سطح آگاهی از برند،پروموت محصول یا سرویس جدید،جمع آوری بازخورد مشتریان و غیره باشه.

هدف کلی از کمپین بازاریابی دستیابی به مشتریه و راه های زیادی برای تحقق این هدف وجود داره،مثلا از یک کارت پستال ساده تا فعالیت در رسانه های اجتماعی. در کمپین های کوچک ممکنه از بازاریابی ایمیلی استفاده بشه و با این روش مشتریان رو آگاه کنیم اما شرکت های بزرگ تر از تبلیغات پولی و آژانس تبلیغاتی حرفه ای استفاده میکنن تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنن.

تفاوت کمپین بازاریابی با کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه ای از کمپین بازاریابیه.

تبلیغات به اقداماتی گفته میشه که در اون مدیر کسب و کار با صرف هزینه و توسط خودش یا آژانس های تبلیغاتی ، خدمت یا محصولش رو معرفی کرده و به نمایش میذاره.

بازاریابی شامل فعالیت هاییه که برای آموزش و ایجاد حس درونی در مخاطبان، جهت استفاده از محصولات و بهره مند شدن از خدمات شما انجام میشه تا به این صورت مخاطب ،شما رو از میان رقبا انتخاب کنه. بخشی از این فعالیت ها عبارتند از شناخت بازار هدف، شناخت نیاز و سلیقه ی مخاطبان، پشتیبانی و خدمات حمایتی برای جلب رضایت حداکثری مشتریان. که جمیع این موارد سبب بازگشت مشتری و تکرار خریدش میشه.

کمپین تبلیغاتی یعنی استفاده از استراتژی تبلیغات و انتخاب یک رسانه ی درست برای انتقال پیام برند، سپس ساخت یک فرآیند تبلیغی برای معرفی محصول و ترغیب مخاطبان برای خرید محصول.

کمپین تبلیغاتی بنا به شرایط شرکت اعم از منابع مادی، مزیت های رقابتی محصول و خوشنامی برند، طوری رنگ آمیزی شده و در دسترس مخاطبان قرار میگیره که لذت استفاده از محصول رو بزرگ نشون بده به گونه ای که با نمایش چند باره ی اون ،مخاطب ناخودآگاه تصمیم میگیره تا محصول رو امتحان کنه.

در کمپین تبلیغاتی از رسانه برای افزایش فروش و معرفی یک محصول استفاده میشه اما در کمپین بازاریابی مجموعه از استراتژی های بازاریابی صورت میگیره تا مخاطب علاوه بر اینکه از برند و محصولات شرکت آگاه بشه به استفاده از سبد محصولات شرکت هم ترغیب بشه.

کمپین تبلیفاتی بدون بازاریابی بی معنیه،در واقع کمپین تبلیغاتی نمیتونه نتیجه بخش باشه مگر اینکه برای یک برنامه بازاریابی ِدرست چیده شده باشه.بیشترین هزینه در کمپین های بازاریابی مربوط به کمپین های تبلیغاتیه .پس وقتی قراره هزینهی زیادی روی دست صاحبان کسب و کار بمونه ، بهتره برنامه ریزی همه جانبه انجام و جواب تبلیغاتی سنجیده بشه.

تبلیغات بخش کوچکی از کسب و کار شما رو به نمایش میذاره و تنها یک یا چند محصول رو معرفی میکنه. اما بازاریابی سعی داره تا چهره ی واقعی شرکت رو معرفی کنه و رضایت مشتری رو جلب کنه.

طراحی کمپین بازاریابی

اصول طراحی کمپین های بازاریابی برای برند های مختلف متفاوته ،زیرا هر شرکت با توجه به شرایط، موقعیت، بودجه، اهداف و منابع،  کمپین  بازاریابی رو طراحی میکنه.همه ی کمپین ها اجزا و اصول اولیه دارن که بهتره باتوجه به این اصول دست به طراحی کمپین بزنید.

1.در نظر داشتن جایگاه شرکت

2.بررسی نتایج کارهای قبلی

3.تعیین استراتژی های شرکت

4.مشخص کردن جزییات کمپین بازاریابی

5.تعیین و بررسی هزینه ها

اصول اجرایی کمپین

.استفاده از رویداد های اجتماعی:  آسون ترین راه برای اینه که درمورد کسب و کارتون با مخاطبانتون صحبت کنید اینه که در موقعیت های خاص از حوزه تخصصتتون استفاده کنید.

.افزایش مراجعه کنندگان:  یکی از روش های بازاریابی اینه که مشتریان خودتون رو افزایش بدین ،برای اینکار باید از مشتریان فعلی بخواهید تا بازهم به شما مراجعه کنند،به اونها نشون بدین و براشون روشن کنید که دنبال چه نوع تعاملی هستین

.خودتون را جای مشتری بذارین،برای درک بهتر اونچه مشتری میخواد سعی کنید ارتباطتتو ن رو با اونها بیشتر کنید

.محصولتون روبه صورت مجانی به افراد هدیه بدین.اگر افراد محصولتون رو امتحان کنن و از اون راضی باشن احتمال اینکه در آینده ای نزدیک دوباره اون رو امتحان کنن وجود داره.

ارزیابی کمپین بازاریابی

بعد از  طراحی و اجرای کمپین، باید نتیجه  نهایی رو با آنچه مقایسه کنید که در مرحله‌ی برنامه‌ریزی تعیین کرده بودین. تجزیه‌وتحلیل  نتایج کمپین می‌تونه ایده‌ی واقع‌گرایانه‌ای درباره‌ی مخاطبان وشرایط بازار دراختیار شما قرار بده. همچنین، از‌این ‌طریق بهتر متوجه میشین کمپین بعدی بازاریابی خودتون رو چگونه برنامه‌ریزی و اجرا کنین.