Go to Home Page Go to Blog
هر آنچه که می بایست درباره تبلیغات ATL BTL TTL بدانید

آنچه که باید درباره تبلیغات ATL BTL TTL بدانید

شکی نیست که تبلیغات شامل انواع بازاریابی، براساس تعریف، پارامتر و نتیجه است. با اینکه انواع بازاریابی، مدت مدیدی بود که وجود داشت، ولی در سال 1954 پروكتر و گمبل (P&G) براساس حوزه هایی که تاثیر بیشتری روی مخاطبان دارد، حضور یا عدم وجود نتایج مستقیم و میزان بازده مستقیم سرمایه، طبقه بندی دقیقی از انواع مختلف تبلیغات ارائه دادند.

انواع تبلیغات

هر آنچه که می بایست درباره تبلیغات ATL BTL TTL بدانید

تبلیغات بالای خط یا Above-The-Line Advertising (ATL)

وقتی یک مدیا پلن می نویسیم به رسانه ای که می خواهیم داشته باشیم , می اندیشیم. در بازاریابی سنتی ATL، از رسانه های با دسترسی بالا استفاده می شود.

این کانال های رسانه ی جمعی شامل: تلویزیون، رادیو، رسانه های چاپی، تبلیغات بیرون از خانه یا OOH (Out-of-home advertising)  و اینترنت می شود.

هدف اصلی تبلیغات ATL:

هدف اصلی تبلیغات ATL، رسیدن به مشتریان، آگاهی از برند، ترویج یک محصول یا سرویس است , بنابراین تبلیغات ATL بیشتر برای تبلیغ برندها و دسترسی به گروه گسترده ای از مصرف کنندگان است.

استراتژی های ATL روی جهت گیری ارتباطات به سمت بازار انبوه متمرکز شده است. تمام پیام های تبلیغاتی بی هدف هستند؛ یعنی روی یک گروه هدف خاصی متمرکز نشده اند و هدف پشت این ایده این است که مشتریان را از در دسترس بودن محصول آگاه کنند. بازاریابان به دنبال تشویق مشتریان به بازدید از فروشگاه ها و جستجوی محصول هستند. این استراتژی به کمپانی ها کمک می کند برند خود را به طیف وسیعی از مخاطبان معرفی کنند.

 

پیاده سازی فعالیت های ATL

تلویزیون : کمپین های تبلیغاتی در سطح منطقه ای و ملی

رسانه های چاپی : پیام های تبلیغاتی در روزنامه ها ، مقالات آنلاین و تبلیغات

رادیو : پخش رادیو شهری یا کشوری

هر آنچه که می بایست درباره تبلیغات ATL BTL TTL بدانید

تبلیغات زیرخط Below-The-Line Advertising (BTL)

فعالیت های BTL، اصطلاحا متمرکز شده است و به سمت گروه های خاصی از مشتریان هدایت می شود. تبلیغات زیر خط BTL بسیار هدفمند هستند و تبلیغات با توجه به پارامترهای مورد توجه مخاطبان، شکل گرفته تا ارتباط بهتری با آنها ایجاد شود. مهمترین مزیت تبلیغات BTL این است که می توان نتایج کمپین را به آسانی به دست آورد. نرخ بازگشت سرمایه یا ROI نیز در اینجا بسیار بالاست, علاوه بر این، کمپین ها را می توان برای زیر مجموعه های مختلفی از مصرف کنندگان در یک بخش جدا تنظیم کرد.

پیاده سازی فعایت های BTL:

تبلیغات محیطی : بیلبوردها، کاتالوگ، کیوسک‌های تبلیغاتی

بازاریابی مستقیم : اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بروشورها

اسپانسرشیپ : رویداد و رقابت

روابط عمومی : کنفرانس مطبوعاتی، بازاریابی ویروسی

تبلیغات درون فروشگاهی : تجارت بصری، سمپلینگ، تخفیفات،  پیشنهاد ویژه

تبلیغات Through-The-Line Advertising (TTL):

هر آنچه که می بایست درباره تبلیغات ATL BTL TTL بدانید

 

تبلیغات TTL شامل یک رویکرد یکپارچه است که در آن استراتژی ATL و BTL با یکدیگر ترکیب شده اند. در اینجا هدف به دست آوردن یک نگاه جامع از بازار و ارتباط با مشتری از هر طریقی است. با توجه به اینکه هر دو فعالیت ATL و BTL در اینجا استفاده می شوند، تمام استراتژی های TTL منجربه دید بهتر و فراخوان برند می شود. مهمترین چالش فعالیت های TTL هزینه های مربوط به اجرای کمپین های تبلیغاتی مختلف است. معمولا فقط شرکت هایی که دارای حاشیه امن اقتصادی هستند، فعالیت TTL را با موفقیت اجرا می کنند.

 

پیاده سازی فعایت های TTL

 

بازاریابی 360 درجه: با استفاده از فعالیت های ATL  و BTL – به طور مثال یک تبلیغ تلویزیونی همراه با

بروشور محصول در روزنامه

دیجیتال مارکتینگ : تبلیغات بنری و کلیکی، شبکه های اجتماعی، تولید محتوای متنی در سایت ها

 

هر آنچه که می بایست درباره تبلیغات ATL BTL TTL بدانید

 

 

آیا تمایل دارید درباره ی این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید ؟

شما هم میتوانید همراه شرکت تبلیغاتی سروش سیما باشید در تمام زمینه های تبلیغاتی اعم از تبلیغات تلویزیونی،دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و… میتوانید به سایت شرکت تبلیغاتی سروش سیما و یا با شماره های شرکت در پایین همین صفحه تماس بگیرید

تلفن تماس : 02174862

[qodef_button size=”medium” type=”” text=”خدمات ما” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”http://sorooshsima.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%a7/” target=”_blank” color=”#ffffff” hover_color=”” background_color=”#0e2f4c” hover_background_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” font_size=”” font_weight=”” margin=””]

[qodef_button size=”medium” type=”solid” text=”تماس با ما” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”http://sorooshsima.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/” target=”_blank” color=”#ffffff” hover_color=”” background_color=”#0e2f4c” hover_background_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” font_size=”” font_weight=”” margin=””]

[qodef_button size=”medium” type=”solid” text=”نمونه کارهای ما” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”http://sorooshsima.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1/” target=”_blank” color=”#ffffff” hover_color=”” background_color=”#0e2f4c” hover_background_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” font_size=”” font_weight=”” margin=””]

ttl