Go to Home Page Go to Blog

اورال‌بی، ارزش‌مند و نوآور برای مشتریان

اورال‌بی همیشه با ایده های نوآورانه و محصول با کیفیت همراه است. این محصول  کیفیت  و  کاربری آسان را برای محصولات خود تضمین می کند. اورال‌بی از معدود شرکت‌هایی بود که در دهه پنجاه میلادی تصمیم گرفت پا به عرصه تولید محصولات بهداشتی مخصوص دهان گذاشته و روی این موضوع با اهمیت تمرکز کند و از طریق بازاریابی بین‌المللی قدرتمند خود توانست به بهترین برند بهداشتی دهان و دندان که تمامی پزشکان دنیا آن را توصیه می‌کنند تبدیل شود.

 

داستان برند:

در سال 1950، دکتر رابرت هیوستون که  دندانپزشک و متخصص در بیماری‌های لثه بود، مسواک هیوستون را که ظاهرا به لثه‌ها کمتر آسیب می‌زد  ثبت کرد و بعدها در سال 1958 آن را توسعه داد و مسواکی با پرزهای نایلونی صاف و نرم داشت و ظاهر همانند مسواک طراحی شده در سال ۱۹۵۰ تولید کرد.

مسواک‌های او تحت نام تجاری اورال‌بی عرضه شد، او ادعا می‌کرد برای ماساژ دادن لثه ها بسیار مناسبند و به آن آسیب نمی‌زنند. همچنین مینای دندان را کمتر دچار آسیب دیدگی می‌کنند. ویژگی‌های خوب دیگری که وی مدعی آن بود، برداشتن بهتر و موثرتر پودرهای پاک‌کننده دندان نسبت به مسواک‌های دیگر در آن زمان بوده است. مدل‌های او با تعداد پرزهایش شناخته می‌شوند.  در دهه 60 دکتر هیوستوناورال‌بی را به شرکتی فروخت و سپس در سال 1984 اورال بی به ژیلت پیوست و ازآن زمان مسواک‎های برقی رو نمایی کرد. از  سال 2005 با پیوستن ژیلت به  پراکتر اند گمبل  اورال‌بی هم زیر مجموعه  این شرکت شد.

در زمینه دهان و دندان شرکتی پیشرو استو گستره‌ای متنوع از محصولات شامل مسواک‌های دستی و برقی برای کودکان و بزرگسالان، نخ دندان و دهان‌شویه‌ها را عرضه کرد. مسواک‌های دستی و برقی اورال‌بی در سطح جهان بیش از برندهای دیگر از سوی دندانپزشکان توصیه و مورد استفاده قرار می‌گیرند.  شرکت پراکتر اند گمبل تنها شرکتی است که مجموعۀ کاملی از محصولات مرتبط با سلامت دهان و دندان را برای سالم و زیبا نگاه داشتن لبخند ها ارائه می‌کند. اورال بی با تکیه بر یک مجموعه بی نظیر و برخورداری از حمایت وسیع متخصصین دندانپزشکی, کارآیی لازم را جهت اعتماد به نفس بخشیدن به مصرف کنندگان خود، به دست آورده است.

 

 

ویژگی محصولات اورال‌بی:

اورال‌بی طی 50 سال صدها محصول نوآور و هوشمند  را توسعه داده می‌دهد.هدف اورال‌بی این است که محصولات خود را به دسته های موازی تقسیم ونوآوری را در هر دو مسواک دستی و برقی ایجاد کند. معرفی خمیر دندان Oral-B بزرگترین پیشرفت پس از معرفی فلوراید در بازار بود. اورال‌بی اولین خمیردندانی است که با استفاده از مزایای فلورید قلع پایدار نه تنها از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند، بلکه از بوی بد دهان، ایجاد رنگدانه، تشکیل جرم، پلاک و بیماری‌های لثه نیز جلوگیری می‌کنند. یکی از محصولاتی که بیشترین فروش را دارد، مسواک است. بیشتر دندانپزشکان در سراسر جهان مسواک‌های اورال‌بی را به بیماران خود توصیه می‌کنند. این شرکت بر کیفیت بالا محصولات نسبت به  حساسیت قیمت تمرکز می‌کند اورال بی دارای طیف گسترده‌ای از مسواک‌های مشهور جدید در بازار است. اکثر مشتریان این محصول عمدتا از طبقه بالا و متوسط هستند. افرادی که قدرت خرید پایین دارند معمولا تمایل به مسواک زدن اورال‌بی ندارند، هرچند این شرکت دارای چند مسواک ارزان  هم است اما هدف فروش برای اورال‌بی افرادی است که کیفیت محصول را به قیمت  ترجیح می‌دهند. بنابراین مهمترین عاملی که اورال‌بی را از رقبای خود تمایز می‌دهد، کیفیت بالا و توصیه  بیشتر دندانپزشکان در سراسر جهان  به این برند است.

تکنولوژی های اورال‌بی:

اورال‌بی بر پایه تکنولوژی استوار است چه در مورد مسواک‌های دستی خود، چه مسواک‌های شارژی و برقی و در این مورد تا‌کنون صدها ثبت اختراع برای دستگاه‌هایی که بخش مهمی از زندگی روزمره را تشکیل می‌دهند انجام داده است.

نمونه از این تکنولوژی‌های بسیار جالب:

   Oral-B Genius مسواکی است که  از فناوری Position Detection Technology بهره می‌برد. سنسور‌هایی درون مسواک قرار گرفته‌اند. این مسواک هوشمند از دوربین گوشی‌هوشمند کاربر نیز برای بهبود عملکردش استفاده می‌کند و ترکیب سنسور‌های تعبیه شده روی دوربین این اطمینان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که نقطه‌ای از دندان‌ها بدون مسواک خوردن باقی نمانده است.

 

 

هدف اصلی اورال‌بی از این تکنولوژی تا حد زیادی افزایش تعامل و گفت‌وگو در سلامت دهان و دندان بین دو بازار هدف دندانپزشکان و بیماران است.

اورال‌بی یک رابط کاربری برنامه نویسی کاربردی و کیت توسعه نرم افزار را ایجاد کرده است که به کاربران مسواک اجازه می‌دهد تا با مشارکت دیگران  بخشی از تجربه دیجیتال مراقبت از مراقبت های دهان  را به هم منتقل کنند.

در کنفرانس سالانه 2015 GSMA Mobile Mobile در بارسلون اسپانیا اورال‌بی از یک مسواک متصل به بلوتوث  تلفن همراه رونمایی کرد. این اپلیکیش از زمان راه اندازی تا الان تقریبا 300000 بار دانلود شده است Mobile Toothbrushing اورال‌بی به کاربران اجازه می دهد تا  کلیه حرکات خود را در حین مسواک ضبط و سپس  بازخورد مستقیم و توصیه‌های دندانپزشکان و بهداشت را از طریق اپلیکیشن‌ها 

 

ارزش های اورال بی برای مصرف کننده:

محصولات اورال‌بی ،  برای مصرف کنندگان نوآوری، ارزش عالی، کیفیت و همچنین بهره وری ایجاد می‌کنند. هنگامی که اورال‌بی محصولات خود را معرفی می‌کند، در بازار  در سراسر جهان هدف خود، مزایای کالاهای خود را  به مردم آموزش می دهند و مارک ها و محصولات آنها مشتاقانه در سایر کشورها پذیرفته شده است. مهمترین ارزشی که مردم به محصولات Oral-B باور دارند  این است که این شرکت هرگز به مشتریان خود دروغ نمی‌گوید  و همیشه آماده پاسخگویی به شکایات و اعتراض مشتریان است.

کمپین‌های تبلیغاتی اورال‌بی:

اورال‌بی برنامه “مراقبت کامل خوراکی برای یک لبخند زیبا” را برای آموزش و افزایش آگاهی از اهمیت مراقبت‌های دندانپزشکی در مالزی ایجاد کردند. هدف “یافتن درخشان‌ترین لبخند مالزی” از طریق مسابقه فیس بوکی بود.

Goh Seng Jone مدیر ارتباطاتProcter & Gamble مالزی گفت: “با این کمپین، ما امیدواریم که مصرف کنندگان خود را برای رسیدن به آگاهی از ذهنیت بالای اورال‌بی  به عنوان رهبر در زمینه نوآوری بهداشت دهان و دندان است، متعهد کنیم.”

در سال 2015 Oral-با ویدئو “داستان لبخند” با کمک شکیرا خواننده پاپ در یک رویداد در بارسلونا ایجاد کرد. Procter & Gamble  با دعوت از طرفداران این هنرمند، آنها را را به اشتراک گذاشتن لبخندهای خود در همه شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ  3D  Hashtagتشویق کرده است.

استیفن اسکوئر، مدیر بازاریابی جهانی در Oral Care، گفت: “لبخند ها تاثیر مثبتی بر جهان دارند. لبخند اولین و ماندگار ترین احساس است و می‌تواند غریبه ها را به دوستان تبدیل کند.

اورال‌بی  برای محصول نخ دندان جدید خود به نام  Oral-B Glide Floss ،  تبلیغ چاپی Nothing hides from Glide طرح‌ خلاقانه با شعار « هیچ چیزی از دید گلید مخفی نمی‌ماند  را  منتشر کرد.

 اورال بی  علاوه بر تبلیغات رسانه‌ای  به خلاقانه برند اورال  بی از نوع تبلیغات چریکی  هم اجرا می‌کند.تبلیغات چریکی تبلیغات در مکان‌هایی است که مشتری فکرش را هم نمی‌کند.

نقش ارتباطات بازاریابی اورال‌بی :

هدف اصلی ارتباطات بازاریابی در هر سازمان، دستیابی و تأثیرگذاری بر بازار هدف تعیین شده با اطلاع رسانی، متقاعد کردن و ارائه کیفیت بهتر محصولات نسبت به سایر رقبا است. استراتژی ارتباطات بازاریابی یک شرکت اساسا برای به دست آوردن مشتریان جدید با ایجاد آگاهی برای محصول اجرا می‌شود. همچنین در حفظ مشتری با تاکید بر رفتار خرید خود و ارائه پیشنهادات و اطلاعات جدید در مورد محصول مشخص شده کمک می‌کند. ارتباطات بازاریابی هر شرکت، در صورتی که شرکت با استفاده از ترکیب‌های تبلیغاتی قوی دست و پنجه نرم کند موفق می‌شود که عمدتا شامل تبلیغات، ترویج فروش، بازاریابی مستقیم و فروش مستقیم می‌باشد. به طور خلاصه ارتباطات بازاریابی  اورال‌بی در زیر آورده شده است:

تبلیغات: اورال‌بی محصول خود را در روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند. گستردگی تبلیغات در همه رسانه‌ها باعث شده که افراد در همه حال و در همه جا به  این برند اعتقاد داشته باشند و همچنین باعث انگیزه آن‌ها برای خرید و وفاداری به  اورال‌بی شده است.

ترویج فروش: اورال‌بی با کوپن‌های تخفیف، کارت‌های وفاداری، کوپن‌های عضویت و سایر بسته‌های جذاب برای مشتریان وفادار تشویق به فروش می‌کند. اورال‌بی اطلاعاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد که آنها را به خرید محصول هدایت می کند و  شامل یک بسته مجزا برای مشتری با هدف فروش در یک دوره کوتاه مدت است.

بازاریابی مستقیم: اورال‌بی بازاریابی مستقیم به مشتریان خود را از طریق ایمیل مستقیم و از طریق بازاریابی راه دور انجام می‌دهد که این کار برای رفع نیاز یک فرد خاص انجام می‌شود تا به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. از طریق روش بازاریابی مستقیم، اورال‌بی قادر است به طور مستقیم به مشتریان نهایی خود برسد و بازخوردهای  ارزشمند دریافت کند و نقاط قوت و ضعف خود را از زبان مشتری بشنود.

فروش شخصی: فروش شخصی مهم ترین ابزار برای یک ارتباط مؤثر بازاریابی است. روش فروش شخصی به اورال‌بی کمک می کند  تا با استفاده از تقویت رابطه با مشتریان،  مشتریان مناسب و بالقوه را برای خرید مسواک برقی و دیگر محصولات دارای نوآوری  خود پیدا کنند. اورال‌بی برای دستیابی به این نوع فروش شخصی با پزشکان ارتباط برقرار می کند.

 فعالیت‌های مرتبط با روابط عمومی: اورال‌بی برای ترویج علامت‌های تجاری خود را از طریق اطلاعیه‌های مطبوعاتی و شرکت در رویدادهای رایگان دندانپزشکی و یا هر رویداد اجتماعی ،ایجاد کمپین‌های متعدد در کشورهای مختلف متناسب با یک پیام جهانی   مشترک را دنبال می‌کند.

بازاریابی  درمان بین‌المللی اورال‌بی:

بازاریابی درمان بین المللی، اصول بازاریابی در کشورهای مختلف با کمک شرکت های داخلی پزشکی آن کشور است؛ این نوع بازاریابی مبتنی بر گسترش استراتژی بازاریابی شرکت‌های محلی است. بازاریابی بین المللی شامل شناخت مشتری  هر کشور،  شناخت بازار دهان و دندان و شناخت محصولاتی است که آن بازار را اشباع کرده اند. اورال‌بی اقدامات بازاریابی بین المللی خود را به بیش از  تحقیق درمورد صادرات محصول گسترش داده است؛ زیرا نام تجاری خود را برای ارزیابی تفاوت‌های جمعیت شناسی، بازار جهانی و همچنین مشتریان ساخته است و با اولویت ها و سلیقه ها و ترجیحات مصرف کنندگان در بازارهای خارجی آشنا هستند. بنابراین با کمک ردیابی این مصرف کنندگان خارجی توسط تحقیقات بازار و همچنین نظرسنجی های فرهنگی، بازاریابان اورال‌بی می‌توانند روش های مناسبی برای رسیدن به مشتریان داشته باشند. برای توسعه برنامه بازاریابی بین المللی اورال‌بی با همکاری گروهی دیگر آگاهی از موسسات تحقیقات بازارهای خارجی و همچنین شرکت های کوچک  دندان‌پزشکی می‌تواند تحقیقات فرهنگی خود را انجام دهد. کارشناسان تجزیه و تحلیل اورال بی استراتژی بازاریابی برند خود را که آیا متناسب با هدف مورد نظر است را می‌سنجند. برای ایجاد  بازار بین المللی در حال ظهور محصول جدید، مشارکت سازمانی و در عین حال همکاری با شرکت دیگری در کشور برای دستیابی به اهداف مهم است.

 

 

استراتژی‌های قیمت‌گذاری:

شرکت Procter و Gamble برای محصول مسواک برقی اورال بی، از استراتژی قیمت گذاری برتر را که حداکثر قیمت نسبت به رقبا را توسعه می‌دهد است. این استراتژی  که می‌تواند به طور موثری مورد استفاده قرار گیرد  زیرا اعتماد میان مصرف کنندگان  نسبت به محصولات نوآور این شرکت وجود دارد این شرکت از استراتژی نفوذ قیمت گذاری نیز برای مسواک‌های دستی خود  استفاده می کند، زیرا برای دستیابی به سهم بازار با ورود به بازار قیمت پایین برای جذب مشتریان رقبا، طراحی شده‌است. این شرکت همچنین از استراتژی کپن قیمت گذاری استفاده می‌کند؛ زیرا مزیت رقابتی مهمی است که می‌تواند در استراتژی قیمت گذاری کالای مشابه  در بازار استفاده شود.