Go to Home Page Go to Blog

بایدها و نبایدها در مارکتینگ

روش های کلیدی برای موفقیت در بازاریابی

سلام به شما همراهان گرامی در راستای سلسله مقالات در زمینه تبلیغات امروز هم همراه شرکت تبلیغات سروش سیما باشید.

شما ممکن است بهترین خدمات یا محصولات را در جهان تولید کنید اما هیچکس جز خودتان از آن باخبر نباشد و اینگونه به نظر برسد که خدمات یا محصول شما اصلا وجود ندارد.اگر در فضای اینترنت نیستید ، انگارکه اصلا وجود خارجی ندارید.  برندینگ یکی از دغدغه های هر تولید کننده است و  فضای مجازی می تواند کمک فوق العاده ای در این زمینه به هر کسب و کاری داشته باشد.

آشنایی قوی با بهترین شیوه های بازاریابی برای هرکسب و کاری ضروری است.

بازاریابی با فعالیت های مربوط به شکل گیری و قیمت گذاری و ترویج و توزیع ایده ها،کالاها و خدمات  به دنبال تامین اهداف فردی و سازمانی است.

سعی میکنیم باید ها و نباید های دنیای مارکتینگ را به صورت خلاصه و نکته ای بیان‌ کنیم.

1.لازم نیست به مشتریان خود بگویید که چقدر عالی هستید،ارائه این پیام که شما خدمات عالی دارید و یک انتخاب مناسب هستین به همه این را میگوید که شما هیچ چیز منحصر به فردی ندارید،شما باید آنچه شما را به تنها انتخاب مشتری تبدیل میکند را به روشنی بیان کنید.محتوا را برای مخاطبانتان تولید کنید.به بیان دیگر اگر بخواهید مخاطب را مجبور کنید که ارزش موجود در محتوای شما را ببیند یا فروش را به صورت اجباری انجام دهید هرگز موفق نخواهید شد.

به خودتان و کسب و کارتان اعتماد داشته باشید

از خودتان این سوال را بپرسید که “برای چه” و برای آن پاسخ های ارزشمند داشته باشید.

  1. 2. در تله های بازاریابی اینترنتی نیفتید اینترنت یک تیغ دو لبه است

برای وسوسه و ترغیب مشتریان از ادعاهای بززگ و وعده های خالی و مبهم بپرهیزید

یاد بگیرید که با مشتری با زبان خودش صحبت کنید.مستقیم به منبع اصلی بروید و اولویت ها و مسائل و چالش های های آنان را شناسایی کنید.

3.زمان خود را در مارکتینگ با غریبه ها تلف نکنید.به یاد داشته باشید که کار کردن با گروه های بزرگ غریبه حداقل تولیدی را به همراه دارد.کار خود را دقیق تر و در ابعاد کوچکتر شروع کنید.

افراد کلیدی را برای ناهار یا قهوه دعوت کنید.و با آنها و کسب و کارشان آشنا شوید.مهم این است که آنها را به عنوان دوست خودتان بپذیرید .از آن پس ارتباطات با دیگران به طور طبیعی صورت میگیرد.ممکن است با افرادی برخورد کنید که از لحاظ شخصیتی علاقه ای به آن ها نداشته باشید اما آنها برای شما و شرکتتان کار آمد باشند‌.باید بتوانید افراد را بر اساس کاربرد هایشان ببینید.

4.از دنباله روی بپرهیزید.وقتتان برای دنبال کردن دیگران تلف نکنید

اگر به طور جدی برای حل مشکلات تمرکز کرده اید مطمئن باشید به تلاش زیادی نیاز ندارید تا توجه مشتریان را جلب کنید.

خودتان را به عنوان متخصص مناسب انتخاب کنید و قدرتمند به جلو حرکت کنید.دیگران خودشان به دنبال شما خواهند آمد.

این نکته را به یاد داشته باشید که بازاریابان موفق همواره یک استراتژی مستند دارند.

5.اهمیت رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید

بعضی از کارآفرینان بعد از آنکه با مشکلات مالی روبرو میشوند برای کاهش هزینه هایشان سعی در محدود کردن فعالیت های بازاریابی دارند.با اینکه این اقدامات چندان هم هزینه بر نیست و حذف آنها شانس شکست را هم بالاتر میبرد. اگر میخواهید پولی کاسب شوید باید برای رسیدن به آن پول بپردازید

6.اشتیاق همه ی آن چیزی نیست که به آن احتیاج دارید اما باید بتوانید احساس و انرژی خود را به دیگران منتقل کنید.

با اینکه اشتیاق لازم است اما برای رشدتان کافی نیست به جای آن سعی کنید برنامه ای منسجم داشته باشید

یک تقویم محتوایی و یک برنامه منظم برای زمان بندی تولید محتوا داشته باشید و طبق آن پیش بروید.

7.نتایج کارهایتان را بررسی کنید.بدون بررسی نتیجه هرکاری نباید منتظر دریافت پاسخ دلخواه بود. SWOT  یعنی قدرت ها ، نقطه ضعف ها ، فرصت ها و تهدید ها.هرچند وقت یکبار swot  خودتان را بررسی کنید.

آمار و ارقام را تحلیل کنید تا تاثیرات مثبت و منفی فعالیت هایتان مشخص شود.اما معتاد آمار و اطلاعات بازار نشوید.بررسی اطلاعات و امار کمک کننده است اما همه چیز به آن خلاصه نمیشود.

کریس توماس محقق بازاریابی میگوید.

شانس موفقیت یک شرکت که اطلاعاتش ۳۰۰ صفحه پاورپوینت است کمتر از شانس زنده ماندن یک دانه برف در آتش است

8.تمام بودجه تان را برای یک فعالیت خاص خرج نکنید.دامنه تبلیغاتتان را گسترش دهید.و از روش های مختلف استفاده کنید.

شما باید بتوانید از شبکه‌های اجتماعی‌ای استفاده کنید که متناسب با برند و کسب‌وکار شماست. . باید این نکته را هم درنظر داشته باشید مشتریان شما دوست دارند شما را در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

9.به عنوان یک مدیر باید توانایی فروش محصولات و قانع کردن مشتری را داشته باشیداما بهتر است مسئولیت همه کارها را خودتان قبول نکنید شش

بهتر است طراحی و اجرای بازاریابی را به عهده کارمندانتان بگذارید و همراه با کارمندانتان به چاره اندیشی برای فروش مشغول شوید.

10.مشتریان خود را بشناسید و تبلیغات تان را در صفحات اجتماعی بر اساس نیاز مشتری طراحی کنید نه منافع شخصی خودتان.

قانون۲۰.۸۰ را رعایت کنید.یعنی ۸۰ درثد محتوای تبلیغات باید مربوط به مشتری باشد و ۲۰ درصد به طور خاص به کسب و کارتان اشاره کند.

شبکه های اجتماعی مکانی است برای ایجاد یک جامعه کوچک و ارتباط با مخاطبین و نه مکانی برای فروش محصولات پس به یاد داشته باشید تنها تولید محتوا کافی نیست.شما باید بتوانید از مشتریان خود بازخورد بگیرید و به نیازهایشان پاسخ دهید.بدین منظور بهتر است به دنبال آن باشید تا وبسایت موبایلی شما دوستانه تر باشد.

  1. تلاش کنید تا اصیل باشید و نه اینکه صرفا به دنبال اصل بودن باشید.

این دو مفهوم تا حد زیادی به هم شباهت دارند ولی در واقع متفاوتند. اصل بودن یعنی متفاوت بودن اما اصیل بودن یعنی اینکه خودتان باشید.عناوین قدرتمند داشته باشید و توجه هارا جلب کنید

«دیوید اوگیلوی»، مرد درجه یک دنیای تبلیغات می‌گوید: «به‌طور متوسط، مردم عناوین را ۵ برابر بیشتر از بدنه‌ی متن تبلیغات پیگیری می‌کنند. پس باداشتن عنوانی مناسب ۸۰ سنت از ۱ دلار خود را پرداخته‌اید».

  1. ترافیک بازدید شبکه تان را افزایش دهید

چندید راه مختلف به این منظور وجود دارد : سرمایه گذاری در ADWORD ها ، به روز رسانی بیشتر ، بهینه سازی برای SEO  ، انتشار یک وبلاگ و لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی …

13.سفارش و توصیه مشتریان قبلی را نادیده نگیرید

این‌ روزها مردم دل‌نگرانی‌ها و دقت زیادی در انتخاب محصول و به‌ویژه در خرید آنلاین به‌خرج می‌دهند. باید بتوانید اعتماد آنها را  جلب کنید و نشان بدهید که خرید از شما بهترین انتخاب ممکن است.احساس ضرورت برای خرید را در مشتری ایجاد کنید

با نشان‌دادن نمونه‌هایی از مشتریان راضی قبلی و استفاده از توصیه‌ی آنها به مشتریان جدید، اعتماد آنها را جلب کنید.

شما  هم میتوانبد برای  کسب و کار خود  تبلیغات تلویزیونی، کمپین تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و … نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی داشته باشید میتوانید با شماره های آژانس تبلیغاتی سروش سیما در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید.