Go to Home Page Go to Blog
برند جنرال الکتریک

برند جنرال الکتریک

برند جنرال الکتریک

جنرال الکتریک شرکت چند منظوره ی بین المللی آمریکایی است که مرکز مدیریت آن در شهر بوستون ایالت ماساچوست قرار دارد.

شروع فعالیت های این شرکت به سال ۱۸۹۲ برمیگردد‌ که ادغام شرکت توماس ادیسون با مشارکت توماس هاستون شرکت جنرال الکتریک را پدید آورد و چارلز کافین تا سال ۱۹۱۲ مدیریت این شرکت را بر عهده داشت.

برند GE در تاریخچه خود همواره جز برترین برند های جهان قرار داشته است.

صنایع هوایی،تجهیزات پزشکی وانرژی های تجدیدپذیر،مشاوره مالی و سرمایه گذاری و نفت و گاز بخشی از فعالیت های هولدینگ عظیم جنرال الکتریک هستند.

علاوه بر توماس ادیسون،دانشمندان بزرگی همچون ایوینگ لانگ مویر و ایوار یور در لیست کارمندان جنرال الکتریک قرار داشتند.

در دو دهه ۸۰ و ۹۰ تغییرات زیادی در فعالیت های این شرکت رخ داد.فعالیت های نفتی،نیمه هادی،مبدل های بزرگ،رادیو و… حذف شدند و فعالیت های خدماتی ، بهداشتی و بیمه ای و رسانه ای گسترش یافتند‌.

تولید کامپیوتر

دهه ۱۹۷۰ زمان اوج گیری فعالیت های کامپیوتری بود.جنرال الکتریک نیز در کنار سایر شرکت ها همچون آی بی ام،هانی ول،آر سی ای و… به این صنعت وارد شد.

کامپیوتر های GE400,GE200,GE600 محصولات عمومی این شرکت بودند.

در سال ۱۹۶۲ اولین سیستم عامل این شرکت با نام GECOS ساخته شد و بعد ها به GCOS تغییر نام داد.

فعالیت رسانه ای

جنرال الکتریک شرکت رادیو آمریکا را در سال ۱۹۱۹ تاسیس کرد وتا سال ۱۹۳۰ به تولید انواع رادیو پرداخت اما بعد از آن رادیو آمریکا از جنرال الکتریک جدا شد.

امروزه جنرال الکتریک درصد بالایی از سهام شبکه تلویزیونی ان.بی.سی و کلمبیا پیکچرز را در اختیار دارد.

سرمایه گذاری

تاریخچه‌ی تاسیس جی‌ای کپیتال به سال ۱۹۳۲ برمی گردد.جنرال الکتریک بخشی از فعالیت‌های خود را به سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مالی اختصاص داده است. جی‌ای کپیتال زیرمجموعه‌ی خدمات مالی این هولدینگ آمریکایی است که خدمات وام‌دهی، لیزینگ و دیگر مشاوره‌ها و خدمات مالی را برای صنایع مختلف ارائه می‌دهد و همچنین به‌عنوان بازوی پشتیبان مالی دیگر بخش‌های صنعتی و تجاری جنرال الکتریک فعالیت می‌کند.

صنایع هوایی

در سال ۱۹۱۷ که آمریکا وارد جنگ جهانی اول شد،شرکت جنرال الکتریک تولید توربوسوپرشارژر را برای هواپیما های جنگی برعهده گرفت و بعد از آن این شرکت وارد عرصه ی ساخت هواپیما و موتور هایی با قدرت و کارایی بیشتر شد. امروزه، شرکت حمل و نقل هوایی جنرال الکتریک، با بودجه‌ای برابر با ۹۷/۱۰ $ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۳، عملیات طراحی، گسترش، ساخت و تولید موتورهای جت را در طیف گسترده‌ای شامل: موتورهای نظامی، تجاری، مسافربری و … انجام داده و پیشتاز در عرضه خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای ساخته این شرکت است.

خدمات پزشکی

زیرمجموعه‌ی خدمات بهداشتی و پزشکی جنرال الکتریک از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را به‌صورت مستقل آغاز کرده است. البته ریشه‌های شرکت کنونی به دهه‌ی ۱۸۹۰ و اختراع دستگاه تصویربرداری اشعه‌ی X باز می‌گردد.

تولید سلاح هسته ای

این شرکت بیش از ۵۰ سال به عنوان یکی از تولیدکنندگان سلاح هسته ای شناخته می شد.کارکنان این شرکت در لابراتور انرژی هسته ای نالس تحت تاثیر تشعشعات هسته ای قرار گرفتند.در پایگاه اتمی واشنگتن نیز خانواده های زیادی از سرطان مهلک و تولد نوزادان ناقص رنج می بردند.بعد از آن بسیاری از فعالان منع گسترش سلاح هسته ای به تحریم جنرال الکتریک پرداختند و به دنبال آن با کاهش درآمد جنرال الکتریک از بازار تسلیحات اتمی خارج شد.

جنرال الکتریک معتقد است، کیفیت مسئولیت همه کارکنان است. اگر خواهان موفقیت هستیم، هر فرد باید با انگیزه و آگاهی در این موفقیت سهیم باشد. کیفیت در سه حوزه فرایند، کارکنان و کسب رضایت مشتری قابل تفکیک است.

مدیرعامل فعلی جنرال الکتریک؛ جفری ایملت معتقد است: انجام جهانی کسب‌وکار یک واقعیت در قرن بیست‌ویکم خواهد بود. برای موفقیت در این قرن، باید به مشتریان در سراسر جهان، خدمت ارائه داد

اولین تلاش‌های جنرال الکتریک برای انتشار تصاویر تلویزیونی نیز به سال ۱۹۲۷ باز می‌گردد. در آن سال ارنست الکساندرسن از کارمندان این شرکت اولین نمونه‌ی آزمایشی از انتشار تصاویر تلویزیونی را معرفی کرد. او در ۱۳ ژانویه‌ی سال ۱۹۲۸ طبق ادعای خودش اولین شبکه‌ی تلویزیونی عمومی در آمریکا را با نام W2XAD معرفی کرد. تصاویر این شبکه در صفحات نمایش ۹.۷ سانتی‌متر مربعی در خانه‌ی ۴ نفر از مدیران جنرال الکتریک دریافت می‌شدند. در نهایت این شبکه‌ی آزمایشی به WRGB امروزی تبدیل شد. سالها طول کشید که جنرال الکتریک توانست در تمام شبکه های تلویزیونی تبلیغات گسترده انجام دهد. جنرال الکتریک با آژانس تبلیغاتی زیادی کار کرده است.

وضعیت کنونی جنرال الکتریک

همان‌طور که پیش از این اشاره شده جنرال الکتریک در سال‌های اخیر با بحران‌های مالی و مدیریتی فراوانی روبرو بوده است. این هولدینگ بزرگ مجبور شد تا زیرمجموعه‌ی تاریخی لوازم خانگی خود را به همراه بسیاری شرکت‌های تابعه‌ی دیگر بفروشد تا ابعاد خود را کوچکتر کرده و مشکلات را به مرور حل کند. کاهش درآمد جنرال الکتریک به خاطر فروش این بخش‌ها، ارزش سهام و همچنین برند این شرکت را هرساله با کاهش مواجه کرده است.

شرکت تبلیغاتی سروش سیما مجری تبلیغات تلویزیونی، برندینگ ، تبلیغات دیجیتال، برند سازی، دیجیتال مارکتینگ… میتواند راهی برای بیشتر دیده شدن محصولات و خدمات شما همراه و مشاوره شما باشد برای تماس با ما به پایین همین صفحه مراجعه کنید.