Go to Home Page Go to Blog
بزرگترین شرکت های تبلیغاتی دنیا

بزرگترین شرکت های تبلیغاتی دنیا

بزرگترین شرکت های تبلیغاتی دنیا

آژانس تبلیغاتی  به ساخت، برنامه‌ ریزی و مدیریت تمام ابعاد تبلیغات برای مشتریان خود می‌پردازد. شرکت تبلیغاتی می‌توانند به‌شکل تخصصی در شاخه‌ی خاصی از تبلیغات، مانند تبلیغات تعاملی، فعالیت داشته باشند یا به‌شکلی فراگیر به ارائه‌ی خدمات بپردازند  از تمام ابزارهای تبلیغات مانند وب‌سایت، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و آنلاین و… بهره ببرند.

انتخاب یک آژانس تبلیغاتی خوب جهت دستیابی به اهداف کوتاه و بلند مدت، یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار می باشد. گرچه ممکن است همیشه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود داشته باشد اما شرکت ها می دانند که انتخاب یک آژانس تبلیغاتی خوب، هزینه های تبلیغاتی آنان را به سرمایه گذاری تبدیل کرده و یک آژانس تبلیغاتی بد می تواند به هدر رفتن منابع سازمان منجر شود. در این میان، تبدیل شدن به یک شرکت تبلیغاتی قابل اتکا می تواند موجب ایجاد مزیت رقابتی برای شما شده و این امر، موجب افزایش مشتریان می شود.

۶ دپارتمان یا بخش در هر آژانس تبلیغاتی وجود دارد. این ۶ بخش ممکن است به زیرمجموعه‌هایی نیز تقسیم شوند و اسامی و عناوین متعددی به خود بگیرند، اما درهرحال اسکلت و ساختار شرکت‌ها ثابت است. این دپارتمان‌ها به این شرح‌اند:

خدمات پروژه/اجرایی

برنامه‌ریزی پروژه

دپارتمان خلاقیت

امور مالی و حسابداری

خرید رسانه

تولید

شرکت تبلیغاتی، شرکتی است که:

  • ایده های تبلیغاتی جدید ایجاد می کند.
  • تبلیغات چاپی، رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی را طراحی می کند.
  • فضا و زمان تبلیغات را رزرو می کند.
  • کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی می کند.
  • تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام می دهد.
  • خدمات دیگری را ارائه می دهد که به موفقیت مشتریان کمک می کند.

 دیدن تبلیغات جالب برای مردم بسیار سرگرم کننده است و تبلیغات در نهایت می تواند منجر به ایجاد یک برند محبوب شود. برندسازی رابطه مستقیم با خلاقیت دارد که مدیران موفق تبلیغاتی از آن بهره می برند.

 برنامه تبلیغاتی چیست؟

برنامه تبلیغات، پیام مناسب را از طریق یک رسانه مناسب به مخاطب می رساند. برنامه تبلیغاتی یک شرکت نشات گرفته از برنامه کلی شرکت برنامه بازاریابی آن خواهد بود.

هدف تبلیغاتی چیست؟

  هدف از انجام تبلیغات، ارائه اطلاعات، ترغیب افراد یا یادآوری است. در تبلیغات با هدف ارائه اطلاعات، سازمان و محصولاتش معرفی می‌شوند. در تبلیغات با هدف ترغیب، بر مشخصات ویژه کالا یا خدمت عرضه کننده تاکید می‌شود تا در مشتریان نسبت به محصولات شرکت نسبت به رقبا ایجاد ترجیح نماید. در تبلیغات با هدف یادآوری، بر ویژگی‌های محصول مجدداً تاکید شده  معمولاً از این نوع  تبلیغ در مراحل پایانی عمر محصول استفاده می‌شود. بطور کلی می‌توان گفت هر محصولی در چرخه عمر خود، نیازمند اهداف تبلیغات متفاوتی است.

بودجه  تبلیغات

 بودجه تبلیغات، تمامی فعالیتهای تبلیغاتی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. روش های مختلفی برای تعیین بودجه تبلیغاتی وجود دارد. مانند:

  1. روش تاریخی: در این روش بودجه تبلیغات هر سال را می توان با توجه به احتساب درصدی افزایش برای تورم یا دیگر عوامل بازار بر پایه بودجه سال قبل تنظیم کرد.
  2. روش وظیفه-هدف: در این روش با توجه به مجموعه هدف هایی که برای هر فعالیت تدوین شده است، هزینه تحقق هر هدف تعیین می شود. به عنوان نمونه تعیین می‌شود برای آنکه 50 درصد مردم از وجود محصول در بازار آگاه شوند، چقدر هزینه لازم خواهد بود؟ به چند نفر مصرف کننده باید دست یافت و هر کدام چند بار باید در معرض آگهی قرار بگیرند؟ و سطوح و مخارج ضروری برای استفاده از رسانه‌ها چقدر باید باشد؟
  3. روش درصدی از فروش: در این روش همانگونه که از نامش پیدا است، بودجه تبلیغات درصدی از میزان فروش خواهد بود.
  4. روش رقابتی: در این روش بودجه‌بندی غالباً وضعیت رقابتی و بودجه‌های رقبا بعنوان معیار تعیین بودجه تعیین می‌شود.

 استراتژی تبلیغات

پس از تعیین اهداف و بودجه ، باید در خصوص محتوا و پیام تبلیغ تصمیم‌گیری کرد. روش حصول اهداف تعیین شده در مراحل قبلی با توجه به بودجه مشخص شده در این بخش آورده می شود. تدوین محتوا و پیام تبلیغاتی وظیفه متخصصان تبلیغات است، اما مدیر تبلیغات و مدیر بازاریابی باید توانایی داشته باشند تا فرایند آن را درک کرده و اطمینان حاصل کنند که کار به نحو احسن انجام گرفته است.

 اجرا تبلیغات

 ازجمله اقداماتی که در این مرحله انجام می‌شود برنامه‌ریزی رسانه و نهایتاً ساخت تبلیغ است. در برنامه‌ریزی رسانه، ترکیب رسانه‌های مورد استفاده و دلایل انتخاب آنها و نیز زمان‌بندی استفاده از  این رسانه‌‌ها ارائه می‌شود. رسانه‌های مختلف به دلیل تاثیرات متفاوتی که بر مخاطب می‌گذارند، واکنشهای متفاوتی را ایجاد می کنند. لذا با توجه به مزایا و کارکردهای هر رسانه و با درنظر گرفتن بودجه در دسترس و اهداف تبلیغاتی، نسبت به انتخاب رسانه و یا ترکیبی از رسانه‌های مناسب اقدام می‌شود. رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات، شبکه های اجتماعی و … برخی از رسانه‌های مورد استفاده در این مرحله می‌باشند.

  ارزیابی تبلیغات

ارزیابی تبلیغات باید با توجه به اهداف تبلیغاتی تعیین شده، نسبت به سنجش میزان اثربخشی تبلیغات اقدام می‌شود. برنامه تبلیغاتی باید مرتباً آثار ارتباطی و نتایج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهد و ببیند آیا اساساً تبلیغ توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار کند؟

مزایای استفاده از آژانس تبلیغاتی

۱. آژانس تبلیغاتی توانایی خرید رسانه با هزینه ی انبوه را دارد درحالی که یک کسب وکار کوچک نمی تواند به تنهایی اینکار را انجام دهد.

۲.  آژانس های تبلیغاتی به خوبی آموزش دیده هستند و می دانند تبلیغات شما را در چه مکانی قرار دهند تا دسترسی خوبی به بازار هدف داشته باشی و از اتلاف منابع جلوگیری می کنند.

۳. آنها به شما کمک می کنند بازار هدف خود را مشخص کنید بنابراین پیام مورد نظر برای دسترسی به این افراد طراحی می شود.

۴. مدیریت آن به نسبت آسان تر است.

معایب استفاده از شرکت تبلیغاتی

مهم ترین عیب آژانس تبلیغاتی فاکتور ارتباطی است. اگر یک آژانس تبلیغاتی به خوبی ارتباط برقرار نکند یا اهداف مشتریان خود را به تاخیر بیندازد، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد گردد.

عیب دیگر آژانس تبلیغاتی خرید تخفیف در رسانه هاست. به خاطر برخی از مشکلات ممکن است نتوانید از تمامی مزایای این رسانه ها استفاده کنید.

در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۶ در مراسم افی  تاثیر گذارین شرکت های تبلیغاتی دررشته های مختلف اعلام شدند و جوایزی دریافت کردند.مراسم افی بزرگترین و معتبرترین مراسم اهدای جوایز به شرکت های تبلیغاتی در جهان است.

فهرست برندگان به شرح زیر است.

تاثیرگذارترین شبکه های آژانس های تبلیغاتی

  1. oglivi And Mather
  2. BBDO Worldwide
  3. starcom
  4. Mccan Worldgroup
  5. Leo Burnett Worldwide

تاثیرگذارترین آژانس های تبلیغاتی

  1. Oglivy And Mather
  2. BBDOW Worldwide
  3. Leo burnett/Arc
  4. Starcom
  5. 72 And Sunny

معرفی آژانس های تبلیغاتی

Ogilvy & Mather

آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather در سال 1850 در لندن توسط Edmund Mather بنا شد و بعد از چند سال با آژانس تبلیغاتی دیگری در نیویورک در سال 1964 ادغام شد که موسس آن شرکت دیوید اگیلوی بود و بخشی از گروه WPP یکی از بزرگترین شرکت های مارکتینگ و ارتباطات را تشکیل دادند . این آژانس برای همکاری با شرکت هایی مثل : داو، امریکن اکسپرس و آی بی ام  به شهرت رسیه است..

WPP plc

این کمپانی چند ملیتی است و در عرصه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت می کند، دفتر مرکزی آن در لندن و دفتر اجرایی آن در دوبلین ایرلند قرار دارد. این شرکت تبلیغاتی بیشترین درآمد تبلیغاتی را درجهان به خود اختصاص داده است و حدود 190,000 کارمند در 3000 دفتر کار آن شرکت مشغول به کار می باشند. آنها همچنین صاحب چند شبکه تبلیغاتی شامل IMRB , Millward Brown , Grey , TNS و Knowlton&Hill هستند.

Britannia Communications

آژانس تبلیغاتی انگلیسی است که با تمرکز بر مارکتینگ و ارتباطات به شرکت ها کمک می کند تا بوسیله جمع آوری اطلاعات دامنه های عمومی و اندازه گیری اثر بخشی کمپین های فردی مخاطبان آنلاین خود را افزایش دهند. این اطلاعات به کاربران حرکت رو به جلو را پیشنهاد می دهد تا به درک بهتری از حوزه رسانه دست پیدا کنند.

Hub09 Brand People

این آژانس تبلیغاتی ایتالیایی در سال 2009 توسط Marco Foccio ایجاد شد و بر رسانه های اجتماعی و فرهنگ برند تمرکز داشت تا رابطه بین افراد و برند ها را شکل دهند. در سال 2014 Carrer Noir ایتالیایی را جذب کردند که باعث شد مشتریان آنها افزایش پیدا کند. خدمات این آژانس شامل : رسانه های اجتماعی، برندینگ، روابط عمومی دیجیتال، پروموشن، استراتژی و خلاقیت، مدیریت شبکه های زنده بلاگ ها و تولید فیلم و تیزر است.

Mind Share

شرکت خدمات مارکتینگ Mind Share در سال 1997 توسط چند نفر که از آژانس های Ogilvy & Mather و JWT تشکیل شد و در حال حاضر شامل یک شبکه جهانی گسترده است که دارای 6000 کارمند در 82 کشور جهان از مناطق آمریکا ، اروپا ، خاورمیانه و آفریقا است.

MEC

از ادغام دو شرکت The Media Edge و CIA  در سال 2002 تاسیس شود و مشتریانی همچون Vodafone ، Netflix ، Paramount Pictures ، channel ، Visa ، Chevron با آنها همکاری داشته اند. MEC شبکه جهانی با مرکزیت لندن است که حدود 5000 کارمند در سراسر جهان دارد. آنها با گروه GroupM شریک شدند و کسب کار اصلی آنها خرید رسانه و برنامه ریزی است.

Antevenia

آژانس Antevenia در سال 1997 در مادرید تاسیس شد و دفاتر دیگری در بارسلونا، میلان، لندن و پاریس نیز دارد. هدف اصلی آنها پیش بینی بازار مشتریان، افزایش فروش و بهبود عملکرد مارکتینگ برند ها است . مدیرعامل این شرکت Joshuna Novick و مدیر ارشد اجرائی Pablo Perez است.

IDesing

این شرکت تبلیغاتی در سال 2013 در بارسلونا ایجاد شد و فعالیت اصلی آن طراحی وبسایت، آنلاین مارکتینگ، سئو و استراتژی محتوا است. آنها به شرکت های موجود برنامه هایی برای بهبود حضور آنلاین، بهبود سئو و ترافیک وب سایت می دهند. آنها همچنین امکاناتی مانند طراحی صفحات وب و خدمات میزبانی وب سایت نیز ارائه می دهند.

شرکت تبلیغاتی سروش سیما میتواند برای دیده شدن شغل و کسب و کار شما همراه شما باشد در تمام زمینه های تبلیغاتی اعم ازتبلیغات  تلویزیونی،دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و… میتوانید به سایت سروش سیما و یا با شماره های شرکت در پایین همین صفحه تماس بگیرید.