Go to Home Page Go to Blog

تبلیغات تلویزیونی و نحوه ی سفارش این تبلیغات

تبلیغات تلویزیونی چیست؟

تبلیغات تلویزیونی نوعی از برنامه های تلویزیونی است که در ازای دریافت مقدار مشخصی پول از سفارش دهنده ی آن و با محتوایی تبلیغاتی درمورد یک خدمت یا محصول ساخته می شود تا پیام مورد نظر را به مخاطبان آن شبکه ی تلویزیونی ارائه دهد. تبلیغات تلویزیونی بخش عمده و اصلی درآمد شبکه های تلوزیونی است و این نوع برنامه ها تقریبا از همان آغاز به وجود آمدن تلویزیون وجود داشته است. نوع تبلیغات، قیمت، نحوه ی نمایش تبلیغات و … همگی به سیاست های تلوزیون و شبکه ی نمایش دهنده بستگی دارد و با توجه به قوانین هر کشوری این شرایط هم می تواند متفاوت باشد مثلا تبلیغات سیاسی در تلویزیون در بعضی کشور ها امری ساده است در حالی که همین تبلیغات در کشور های دیگر کاملا ممنوع است یا تا حدی محدود است.

برای نمایش تبلیغات تلویزیونی باید دو مرحله اصلی طی شود. در مرحله اول باید با توجه به استاندارد ها و قوانین آگهی مورد نظر ساخته شود و در مرحله دوم نسبت به پخش این آگهی از طریق مناسب آن و در زمان صحیح اقدام شود.

تاریخچه آگهی تلوزیونی

گفته می شود اولین تبلیغ تلوزیونی که بر روی آنتن رفت مربوط است به شرکت بلووا واچ که تبلیغات مورد نظر این شرکت در شبکه NBC آمریکا در سال 1941 منتشر شد. این تبلیغات به مدت 20 ثانیه و پیش از آغاز یک مسابقه ورزشی با هزینه ای معادل 9 دلار ساخته و نمایش داده شد.

سفارش تبلیغات در صدا و سیما

برخلاف بسیاری از شبکه های تلویزیونی در سراسر دنیا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخشی برای دریافت سفارش شما و ساخت تبلیغ آگهی ندارد. درواقع اگر تمایل به پخش آگهی خود از طریق تلوزیون ایران دارید باید از طریق آژانس های تبلیغاتی مورد تایید صدا و سیما اقدام کنید. آژانس های تبلیغاتی نقش واسطه بین شما و صدا و سیما را ایفا می کنند به این شکل که پس از دریافت سفارش شما و مراحل کار بر روی آگهی را آغاز می کنند و بعد از تهیه آگهی جهت پخش آن در تلویزیون اقدام می کنند.

شرکت سروش سیما یکی از همین آژانس های تبلیغاتی است که فعالیت چند ساله ی خود همکاری نزدیکی با صدا و سیما داشته و با تجربه ای که در این حوزه چه از نظر ساخت آگهی و چه از نظر شناخت روند بررسی و پخش آگهی دارد بهترین گزینه برای انجام چنین تبلیغاتی خواهد بود.

تبلیغات تلویزیونی

مراحل سفارش ساخت و اجرای تبلیغات تلوزیونی

بعد از آنکه پروژه ی تبلیغ تلویزیونی شرکتی وارد شرکت سروش سیما می شود باید 4 مرحله را طی کند تا به تایید نهایی برسد و در تلویزیون به نمایش در بیاید. این 4 مرحله عبارت اند از:

1 بررسی اهداف برند از تبلیغات تلویزیونی

باید در ابتدای کار جایگاه برند و محصول مورد نظر را تشخیص دهیم و وضعیت کلی رقبا را تحلیل کنیم. سپس با اهداف تعیین شده مقایسه کنیم و بررسی شود که آیا هدف گذاری ها صحیح بوده و طی تبلیغات مورد نظر می توان به آن ها رسید یا در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کرد. در نهایت با بررسی همه ی موارد می توان نقشه ی راهی برای ادامه مسیر تا اتمام پروژه تهیه کرد.

2 تهیه سناریو تبلیغات

در این مرحله واحد خلاقیت و ایده پردازی با توجه به اطلاعاتی که از مرحله قبل به دست آمده و با توجه به اهداف تعیین شده اقدام به تدوین سناریو تبلیغات کرده و ایده های تبلیغاتی منحصر به فرد و مطابق محصولات شما را طراحی می کند. سناریوی سایخت تیزر و محتوا، طراحی شعار تبلیغات و … از مواردی هستند که در این مرحله ساخته می شوند.

3 واحد ارتباط با مشتری

واحد ارتباط با مشتری در تمام مراحل پروژه ارتباط مستقیم خود را با مشتری حفظ می کند و وظیفه ی پیگیری خواسته های سافرش دهند می باشد. به این ترتیب می توانیم مطمئن باشیم که خواسته های مشتری همیشه مد نظر قرار می گیرد و به طور منظم گزارش کار تهیه می شود.

4 واحد تولید

تیم متخصصی شامل (کارگردان، تهیه کننده، مدیر تولید، انیماتور، گرافیست و …) اقدام به ساخت بهترین تیزر یا محتوای مورد نظر منطبق بر سناریو طراحی شده می کنند. این گروه بعد از بازبینی تیزر ساخته شده اقدام به اطلاح آن می کنند تا جایی که فیلم ساخته شده به تایید نهایی برسد.

5 پخش تبلیغات

در نهایت و پس از ساخت فیلم تبلیغاتی به مرحله ای می رسیم که باید این فیلم را برای پخش به صدا و سیما تحویل داد. سازمان صدا و سیما نهادی است که تنها با شرکت های از پیش تعیین و اعلام شده همکاری می کند به همین دلیل برای پخش آگهی خود نیاز دارید با یکی از شرکت های تبلیغاتی تایید شده همکاری کنید.

در نتیجه چه آگهی مورد نظر شما توسط شرکت های تبلیغاتی تهیه شود چه از طریق دیگری خودتان نسبت به ساخت آن اقدام کرده باشید جهت پخش آن باید از کمک آژانس های تبلیغاتی مثل سروش سیما استفاده نمایید.

تعرفه تبلیغات در صدا و سیما

تعرفه تبلیغات در صدا و سیما بنا به ساعت پخش، شبکه ی پخش آگهی، پخش در هنگام برنامه های پربازدید مثل مسابقات ورزشی و سریال ها و … می تواند متفاوت باشد و رقم دقیق و ثابتی نمی توان ارائه داد. به همین جهت باید بعد از بررسی اهداف و تعیین میزان بودجه ی تبلیغات نسبت به تعیین ساعت پخش و تعیین هزینه نهایی پخش آگهی اقدام نمود. جهت دریافت مشاوره ی تخصصی شماره تماس خود را از طریق فرم سمت راست سایت برای ما ارسال کنید تا کارشناسان شرکت سروش سیما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره های تماس شرکت ارتباط برقرار کنید.