Go to Home Page Go to Blog

تبلیغات در روزنامه و مجلات

برای انجام تبلیغات یک محصول راه های متفاوتی جود دارد که بنا به دلالی مختلفی تصمیم می گیریم از کدام راه ها و ابزار استفاده کنیم و از کدام استفاده نکنیم. روزنامه ها و مجلات هم یکی از انواع رسانه هایی است که می تواند توجه زیادی ار جلب کند در حالی که هزینه ی تبلیغ در آن ها از دیگر روش ها تا حد زیادی کمتر خواهد بود.

چرا باید در روزنامه ها و مجلات تبلیغ کنیم؟

همانوری که گفته شد روزنامه ها و مجلات یکی از انواع رسانه هایی هستند که به صورت پر تعداد منتشر می شوند و همیشه مخاطبان خاص خود را دارند. البته شاید تعداد این مخاطبان نسبت به قبل از همه گیر شدن ارتباطات و شبکه های مجازی بیشتر بوده باشد ولی نکته ای که وجود دارد این است که همچنان روزنامه ها و مجلات از رسانه های تاثیر گذار و پر مخاطب در دنیا محسوب می شوند.

نکته ی دیگر این است که تبلیغات در روزنامه ها می تواند به صورت محلی و یا در سطح کشور باشد. به این شکل که با انتشار آگهی خود در روزنامه های مطرح کشور و مجلات درواقع آگهی شما در سراسر کشور به دست مردم می رسد و به خوبی دیده می شود و همچنین اگر بخواهید مردم یک شهر خاص درمورد خدمات و محصولات شما اطلاع داشته باشند کافی است آگهی خود را در روزنامه ها و مجلات محلی آن شهر به چاپ برسانید.

چه موقع باید از این تبلیغات استفاده کرد؟

در گذشته یکی از راه های اصلی برای جذب مخاطب درج آگهی در روزنامه ها بود به این دلیل که روزنامه مخاطبان بسیار زیادی بود و تاثیر زیادی هم روی این مخاطبان می گذاشت اما در حال حاضر روزنامه ها و مجلات مثل گذشته تاثیر گذار نیستند. درواقع در گذشته شما صرفا با آگهی در روزنامه ها می توانستید به اهداف خود برسید ولی بعد ها و با ایجاد راه های جدید تبلیغات دیگر نمی توان با تبلیغات در روزنامه ها به تنهایی به اهداف برند برسید. درواقع استفاده از روزنامه ها و مجلات حالا در گنار دیگر روش های تبلیغاتی است و زمانی مفید و سودمند خواهد بود که در یک کمپین تبلیغاتی و در کنار دیگر راه های تبلیغاتی مثل تبلیغ در تلویزیون، تبلیغات شهری و محیطی، تبلیغات دیجیتالی و … قرار بگیرد. درواقع تبلیغات در روزنامه ها و مجلات در حال حاضر به صورت تکمیلی برای دیگر روش های تبلیغاتی است و بدون آن ها تاثیر کمی دارد و در کنار آن ها بسیار می تواند تاثیر گذار بوده  و با هزینه ی کمی که دارد تاثیر دیگر راه های تبلیغاتی مثل تبلیغات تلویزیونی که پر هزینه هستند را چند برابر می کند.

تعرفه تبلیغات در روزنامه ها و مجلات

تعرفه ی تبلیغات در روزنامه ها و مجلات از چارچوب خاص و تعیین شده ای پیروی نمی کند. البته این حرف بدان معنی نیست که هر نهادی برای خود قیمتی دارد و هیچ معیاری وجود ندرا. درواقع می توان میزان تاثیرگذاری یک روزنامه را از روی میزان تیراژ و فروش آن، تعداد مخاطبان دائمی، تعداد کسانی که اشتراک مجله را تهیه کرده اند، میزان تاثیر گذاری مقالات روزنامه یا محله بر فضای رسانه ای و … سنجید که با توجه به آن می توان قیمت گذاری کرد. از طریف دیگر هزینه و تعرفه ی تبلیغات تا حد زیادی به اینکه شما می خواهید تبلیغاتتان در صفحه چندم و با چه ابعادی باشد و … وابسته است.

در نتیجه به طور کلی برای تعیین هزینه تبلیغات در فضای روزنامه ها و مجلات (و حتی دیگر رسانه ها و روش های تبلیغاتی) نیاز است که با مشاوران و کارشناسان ما در این زمینه صحبت کنید و خواست خود را با آن ها در میان بگذارید تا در نهایت بعد از توافق بر روی نوع، ابعاد و دیگر ویژگی های تبلیغ نسبت به اعلام هزینه و تعرفه تبلیغات اقدام کرد. برای استفاده رایگان از مشاوره شرکت سروش سیما می توانید شماره تماس خود را از ستون سمت راست سایت برای ما ارسال بفرمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم و یا می توانید از طریق سماره های تماس درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.