Go to Home Page Go to Blog

تبلیغات محیطی و نحوه ی اجرای انواع آن

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی که به نام های تبلیغات بیرونی (outdoor advertising) و تبلیغات خارج از خانه (Out-of-home advertising) نیز شناخته می شود یکی از تاثیرگذار ترین روش های تبلیغاتی است که کاربرد زیادی دارد و بخش بزرگی از کمپین های تبلیغاتی صرف آن می شود.

زمانی که صحبت از تبلیغات محیطی می شود معمولا اولین چیزی که به ذهنمان می رسد بیلبورد های شهری و بین شهری است در حالی این نوع تبلیغان انواع مختلفی دارد که هر کدام می تواند با توجه به کمپین تبلیغاتی، بودجه و استراتژی تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرند.

در رابطه با تبلیغات محیطی و مزیت این نوع تبلیغات به دیگر روش ها می توان به تاثیر گذاری محلی ان اشاره کرد، در تمام روش های تبلیغاتی مخاطبان زیادی متوجه تبلیغات می شوند اما در بعضی شایط ممکن است شما فقط بخواهید بر روی مردم یک منطقه یا شهر خاصتاثیر بگذارید و تبلیغات داشته باشید. در چنین شرایطی که مخاطبان هدف شما در منطقه حضور دارند استفاده از تبلیغات محیطی بهترین انتخاب است.

تبلیغات محیطی

تاریخچه تبلیغات محیطی

گفته می شود قدیمی ترین روش تبلیغ محصولات استفاده از تبلیغات محیطی بوده و به مرور با پیشرفت های انجام شده روش های جدید تبلیغات هم ایجاد شده. تبلیغات محیطی در گذشته به صورت ایجاد تابلو و علامت بوده که همچنان هم یکی از موثرترین روش های تبلیغات همین نصب تابلو و … است. درباره ی قدیمی ترین تبلیغات محیطی هم گفته می شود که مصری ها اولین کسانی بودند که با استفاده از سنگ نوشته هایی سعی در تبلیغ و ترویج باور های مذهبی داشته اند. بعد از آن هم رومی ها برای مشخص کردن یگان های نظامی از علامت هایی استفاده می کردند.

تبلیغات محیطی در حال حاضر

در دنیای فعلی و با توجه به تغییرات زندگی ما نسبت به قبل راه های تبلیغات به خصوص تبلیغات محیطی بسیار متنوع شده است چیزی که می تواند تفاوت یک تبلیغ موفق را با بقیه مشخص کند در ایده پردازی و خلاقیت استفاده شده در آن است. این روز ها تبلیغات محیطی شامل بیلبورد های شهری و بین شهری گرفته تا پخش تیبیغات در تلویزیون های شهری و استفاده از فضای وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس ها می شود و این خلاقیت تبلیغات است که موجب بیشتر و بهتر دیده شدن آن هاست.

محدودیت های تبلیغات محیطی در ایران

با توجه به مسائل فرهنگی و چهارچوب های قانونی از یک سو و نبود نیروی های حرفه ای و مناسب از سوی دیگر عملا اجرای بسیاری از کمپین های تبلیغاتی و روش های تبلیغات محیطی که در بسیاری از کشور های دنیا مرسوم است در ایران ممکن نیست و این موضوع باعث شده نتوان در اجرای این نوع تبلیغات از هر روش خلاقانه ای استفاده کرد. به این ترتیب برای اجرای چنین کمپین هایی نیاز است حتما از مشاوره یک کانون تبلیغاتی حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. به این ترتیب می توانید به طور صحیح و برنامه ریزی عملی و شدنی در مسیر تبلیغات گام بردارید.

تبلیغات محیطی

انواع تبلیغات محیطی

1 بیلبورد های شهری و بین شهری

یکی از انواع تبلیغات محیطی که می توان گفت محبوب ترین آن ها نیز می باشد استفاده از بیلورد است. بیلبورد به چند دلیل محبوبیت زیادی دارد که از این دلایل می توان به فضای نسبتا زیاد برای نمایش پیام و شعار و همچنین چمعیت نسبتا زیادی که آن را می بینند و بازخورد آن اشاره کرد. هزینه ی بیلبورد ها نیز از هر محل با محل دیگر و با توحه میزان تردد آن منطقه متفاوت است ولی به طور کلی معمولا بیلبورد های بین شهری هزینه ی کمتری نسبت به بیلورد های شهری دارند. انتخاب محل نصب بیلبورد، اندازه ی آن، مدت زمان نمایش آن و … به نکات مختلفی از جمله مدت زمان کمپین، بودجه، اهداف تعیین شده و .. دارد.

2 لمپوست بنر

لمپوست بنر نوعی از بنر های تبلیغاتی است که در بلوار ها و کناره های خیابان ها معمولا استفاده می شوند و بازخورد بسیار خوبی را دارا هستند. هزینه نصب این بنر ها نسبت به بیلبورد ها بسیار کمتر است و معمولا استفاده از آن ها به صورت پر تکرار و پرتعداد صورت می گیرد که در نتیجه اثر بخشی بسیار خوبی خواهد داشت. از سوی دیگر این نوع بنر ها می توانند زیبایی خاصی به محیط اطراف خود بدهند و به این ترتیب آزار دهنده نیستند که در اثرگذاری آن اهمیت دارد.

3 استند تبلیغاتی

استند تبلیغاتی یکی از راه های به نمایش گذاشتن بنر های تبلیغاتی است در محل های پر تردد و پر ترافیک نصب می شود و به همین خاطر توجه زیادی را به خود جلب می کند. این تبلیغات نسبت به بیلبورد ها هزینه کمتری دارد و از طرفی امکانات کمتری هم نسبت به بیلبورد دارد از جمله امکان نورپردازی در آن ها وجود ندارد و فضای انتقال پیام در آن ها کمتر از بیلبورد هاست.

4 استرابورد

استرابورد درواقع نوعی از استند است با این تفاوت که پایه ی آن به صورت ثابت در نقاط مختلف شهر نصب می شود و استحکام بیشتری دارد. همپنین به دلیل ارتفاع بالاتر آن باعث جلب توجه می شود.

5 تلویزیون بزرگ شهری

این تلویزیون ها در مناطق بسیار پر بازدید با فضای باز زیاد مثل چهار راه ها قرار داده می شود و می توان اقدام به پخش آگهی ها و تیز های تبلیغاتی در آن ها نمود. این نوع تبلیغات نسبت به دیگر روش ها کمتر مورد توجه قرار گرفته زیرا محل مناسب برای قرار گیری آن ها و تاثیرگذاری صحیح به تعداد کم وجود دارد با این حال چنین تبلیغاتی جدیدا بسیار مورد توجه شهرداری ها قرار گرفته.

6 تبلیغات در وسایل حمل و نقل عمومی

از مهم ترین انواع تبلیغات محیطی که ارتباط مستقیم با مخاطب دارد استفاده از فضای وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس ها و مترو است. فضای روی بدنه اتوبوس ها و مترو و همچنین فضای داخلی آن ها مثل دیواره ها و دستگیره ها برای تبلیغات و تاثیر گذاری بر مخاطبان بسیار مناسب هستند.

7 تبلیغات پل عابر پیاده

تبلیغات بر روی پل عابر پیاده نیز در خانواده تبلیغات بیلبوردی قرار می گیرد با این تفاوت که از فضای پل های عابر پیاده برای نمایش بنر های تبلیغاتی استفاده می شود. این نوع تبلیغات هم با توحه به محل قرار گیری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش محصولات داشته باشد. در این روش می توان به خوبی از نور پردازی بر روی بنر استفاده نمود و همچنین فضای نمایش تبلیغ نیز  نسبتا زیاد است.

8 استیکر های تبلیغاتی

استفاده از استیکر های سه بعدی برای تبلیغات در ایران اتفاقی نادر است و تا کنون چنین تبلیغاتی دیده نشده. این نوع از تبلیغات محیطی توانایی جلب توجه بسیار زیادی دارد و در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت طراحی صحیح می تواند عامل بسیار تاثیر گذاری در افزایش فروش یک برند شود.

از دیگر انواع تبلیغات محیطی نیز می توان به استفاده از دیوار نویسی، انواع تابلو های تبلیغاتی، ویترین فروشگاه ها و دیگر محل هایی که با روش های خلاقانه می توان از آن ها استفاده نمود اشاره کرد که از بحث ما در این مطلب خارج است.

اگر مایل به انجام هرگونه تبلیغات شهری در هر کجای ایران هستید و در این زمینه نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاوره ی کارشناسان شرکت تبلیغاتی سروش سیما استفاده کنید. برای این کار کافی است شماره ی تماس خود را از طریق فرم کنار سایت برای ما بفرستید تا با شما تماس بگیریم و یا از طریق راه های مختلف تماس با ما پیغام خد را برای ما ارسال کنید.