Go to Home Page Go to Blog

داستان موفقیت Mukesh Ambani

در ادامه مقالاتی که برای معرفی افراد موفق در زمینه برندینگ و تبلیغات در کنار ما بودید امروز با Mukesh Ambani پس با شرکت تبلیغاتی سروش سیما همراه باشید.

داستان موفقیت Mukesh Ambani چیزی جزتحقق  یک رویا نیست.

موکش آمبانی سرمایه دار و کارآفرین هندی است که در سال ۱۹۵۷ در یمن متولد شد.پدر او دیروب هائی آمبانی با احداث کارخانه نساجی reliance در سال ۱۹۶۶ صنایع  reliance را بنیان کرد و تجارت خود را در یمن آغاز کرد.در سال ۱۹۷۷ تجارت خود را با احداث صنایع بافندگی در هند گسترش داد.

موکش در بمبئی در رشته مهندسی شیمی تحصیل کرد و برای ادامه تحصیل در رشته mba   به دانشگاه استنفورد رفت اما در ۲۴ سالگی تحصیلات خود را ناتمام گذاشت و به بمبئی بازگشت.

موکش توانست با استفاده از تحصیلاتش در رشته شیمی صنایع تولیدی را از نساجی به تولیدات پلی اتر و پتروشیمی گسترش دهد.

و تولیدات شرکت را از نیم میلیون تن به ۱۲ میلیون تن برساند .

بعد از مدتی موکش توانست بزرگترین شرکت مخابراتی هند را با نام reliance احداث کند.که اولین شبکه 4G در هند است. Jio یکی از جامع ترین شبکه های بی سیم پهن باند در جهان است.  تماس های تلفنی رایگان داخلی،  دیتای  ارزان قیمت و گوشی های هوشمند، باعث شده است که Reliance یک شرکت مهم در ارتباطات باشد.

بعد از ان شرکت  reliance retail  را احداث کرد در ادامه پالایشگاه جام نگر را در گجرات احداث کرد که اولین و بزرگترین پالایشگاه خصوصی جهان شناخته می شود که علاوه بر تولید فراورده های نفتی محصولات پتروشیمی هم تولید میکند.

امروزه صنایع ریلاینس در بخش های بی شماری از اقتصاد هند، از جمله پالایش، نفت و گاز، پتروشیمی، مخابرات، خرده فروشی و رسانه ها فعالیت میکند.

موکش با استراتژی خود و با به کارگیری آموخته هایش توانست تغییرات بنیادی در ریلاینس ایجاد کند و ظرفیت تولیدات ریلاینس را ۲۴ برابر کرد به طوری که امروزه حدود ۶۰ گونه جدید از مواد پتروشیمی را تولید می کند.موکش به عنوان یک مدیر موفق توانسته تخصص خود را برای گسترش تجارت به کار گیرد.

در حال حاضر موکش رئیس هیئت مدیره صنایع ریلاینس با ثروتی حدود ۴۰ میلیارد دلار  صاحب ۴۲ درصد سهام این شرکت است و به عنوان دومین میلیارد اسیایی و نوزدهمین ثروتمند دنیا شناخته می شود. با توجه به شاخص میلیاردر بلومبرگ، ثروت آقای Ambani به 44.3 میلیارد دلار افزایش یافته است. ثروت او به طور عمده از صنایع Reliance Industries، دومین شرکت بزرگ هند است که دارایی بالغ بر 100 میلیارد دلار دارد.

در سال 2002،بعد از مرگ پدرش Mukesh Ambani کنترل و نظارت بر پالایش، پتروشیمی، عملیات نفت و گاز و منسوجات را حفظ کرد درواقع موکش  مدیریت Reliance را در بخش های جدید به عهده گرفت و شرکت را از ریشه های نساجی خود به بخش های جدید برد. آنیل برادر کوچک موکش ساخت و ساز، ارتباطات راه دور، مدیریت دارایی، کسب و کارهای سرگرمی و تولید برق را در به دست گرفت.

چه اتفاقی برای انیل امبنی افتاد؟

ثروت او در حال کاهش بود، ودر برابر بدهی و رقابت های بازار ناتوان شده بود. Mukesh Ambani در سال جاری با قبول خرید  Reliance Communications  بیشتر دارایی های برادرش را بر عهده گرفت.

CNBC گزارش داده که این شرکت همچنان قصد دارد یک پلت فرم تجارت الکترونیک مشابه Alibaba را راه اندازی کند که اجازه می دهد فروشگاه های کوچک مواد غذایی به فروش آنلاین کالا بپردازنداین شرکت با شرکت های Amazon. و Walmart Inc (WMT) Flipkart رقابت خواهد کرد.

درحال حاضر ریلاینس بیشترین مالیات را در بخش خصوصی هند پرداخت می کند. و بیش از 5 درصد از درآمد دولت هند و حدود 8 درصد کل صادرات کالاهای هند را تشکیل می دهد.

موکش در سال ۲۰۰۴ ،۲ سال بعد از مرگ پدرش جایزه جهانی ارتباطات را کسب کرد و در سال ۲۰۱۰ موفق به دریافت جایزه بهترین کار آفرین شد.

موکش بعد از ازدواج با نیتا آمبانی صاحب ۳ فرزند شد.نیتا آمبانی با کمک موکش توانست بزرگترین خیریه خصوصی را در هند تاسیس کند و ریاست آن را به عهده گرفته است.

در حال حاضر موکش به همراه خانواده اش در یک برج ۲۷ طبقه به نام برج آنتیلیا در بمبئی زندگی می کند.که گرانترین خانه دنیا بعد از قصر باکینگهام شناخته می شود.

 

 

شرکت های زیرمجموعه ریلاینس که همگی تحت لیسانس Reliance industries limitd هستند عبارت اند از=

reliance retail

این  شرکت بزرگترین فروشگاه خرده فروشی در هند است که شامل تعدادی از برندها نظیر Reliance Fresh، Reliance Time Out، Reliance Wellness، Reliance Autozone، Reliance Footprint، Reliance Mart، Reliance Home Kitchens ، Reliance Digital، و Reliance Jewel. است.

Reliance Life Sciences

این شرکت عملیات خود را در حوزه های پزشکی، صنعتی و بیوتکنولوژی گیاهی انجام می دهد. بخش های ویژه این بخش شامل تولید، دارو، داروهای زیستی، سوخت های زیستی، خدمات تحقیقاتی بالینی، فناوری های صنعتی و زیستی گیاهی، داروهای احیا کننده، درمان های جدید است.

reliance logistics

این یک شرکت تک پنجره ای است که در فروش محصولات . توزیع، انبارداری، حمل و نقل، تدارکات دخیل است.

Reliance Jio Infocomm Limited .RJIL

Reliance Jio Infocomm Limited، که قبلا به نام Infotel Broadband شناخته می شود، یک ارائه کننده خدمات باند پهن است که مجوز های 4G را برای فعالیت در سراسر هند کسب کرده است. و به عنوان ششمین اپراتور بزرگ تلفن همراه در جهان امروز با بیش از 306 میلیون مشترک فعالیت می کند.

reliance industrial infrastructure limited

این شرکت وابسته به RIL است که حدود 45.43 درصد سهام RIL را در اختیار دارد. این شرکت عمدتا در ایجاد و اداره زیرساخت های صنعتی فعالیت دارد. این شرکت همچنین در فعالیت های مرتبط از جمله  ارائه خدمات مربوط به پردازش داده ها و نرم افزار های کامپیوتری مشغول به فعالیت است. این شرکت خط لوله نفتی را از پالایشگاه نفت Bharat در Mahul، Maharashtra تا پتروشیمی Reliance واقع در Patalganga، Maharashtra تاسیس کرده است.

network 18

شبکه 18 یک شرکت رسانه ای است که فعالیت های متنوع خود را در دستگاه های دیجیتال، تلویزیون، فیلم ها و برنامه های تلفن همراه دارد. این شرکت شبکه ETV را خریداری کرده و دارای تعدادی سرمایه گذاری مشترک یعنی Viacom 18 و History TV18 است.

Reliance Solar

به تولید و فروش سیستم های انرژی خورشیدی را به مناطق دورافتاده و روستایی کشور می پردازد. این شرکت مجموعه گسترده ای از محصولات از جمله فانوس های خورشیدی، راه حل های روشنایی خانه، سیستم های روشنایی خیابانی، سیستم های تصفیه آب، سیستم های تبرید و بسیاری دیگر بر پایه انرژی خورشیدی ارائه می دهد.

relicord

این شرکت به عنوان بانک خون با مجوز سازمان غذا و دارو فعالیت می کند.

آمبانی می‌گوید:

ما به شدت تلاش می‌کنیم تا در زمره بهترین شرکت‌های رقیب، در سطح جهان، در تمامی جوانب تجارت خود، قرار گیریم.

شما  هم میتوانبد برای  کسب و کار خود  تبلیغات تلویزیونی، کمپین تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و … نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی داشته باشید میتوانید با شماره های آژانس تبلیغاتی سروش سیما در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید.