Go to Home Page Go to Blog
پادکست سروش سیما

رادیو سروش سیما قسمت بیست و دوم

بیست و دومین قسمت از رادیو سروش سیما هم آماده شده و از قسمت پایین صفحه می توانید این ویدیو را دریافت کنید.

دریافت مشاوره در خصوص برندسازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی، طراحی کمپین تبلیغاتی 360 درجه، تولید و تهیه تیزر، توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و … با شماره های آژانس شرکت تبلیغاتی سروش سیما تماس حاصل فرمایید.

همچنین نسخه ویدیو آن نیز تهیه شده که در شبکه های آپارات و نماشا می توانید آن ها را تماشا کنید. مجموعه پادکست های سروش سیما هر هفته از طریق سایت و شبکه های اجتماعی در دسترس شما قرار می گیرد به مسائل رو تبلیغات و مفاهیم و مقالات این عرصه می پردازد از همین رو گوش دادن به این پادکست کوتاه برای دوست داران و فعالان عرصه تبلیغات حتما توصیه می شود.

برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ

برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ، فرایند تحلیل،درک و ساخت تصویر ذهنی از جهان بیرونه.برند سازی شخصی روندیه که امروزه برای متمایز کردن هوشمندانه در بازار رقابتی استفاده میشه .همچون اصول برند سازی محصول،برند سازی اشخاص هم خیلی مهمه و به وسیله ی پرسنال برندینگ،یک شخص به وسیله مهارت و تخصصش میتونه مانند یک نام تجاری تبدیل به یه برند بشه و اعتبار خودش رو بین دوستان و همکارانش بهبود ببخشه.

برندسازی شخصی، اولین بار در کتاب Think and Grow Rich در سال ۱۹۳۷ توسط Napoleon Hill معرفی شد. این ایده بعدها در سال ۱۹۸۱ در کتاب Positioning: The Battle for Your Mind، توسط Al Ries و Jack Trout منتشر شدن.

همونطور که میدونیم مسئله برند سازی بر همه ی ابعاد زندگی ما تاثیر میزاره، مدرک تحصیلی،عناوین شغلی و تجربه میتونن باعث موفقیت یک فرد بشن. در محیط کار، اینکه دیگران در مورد ما و توانمندی هامون چگونه فکر میکنن اهمیت زیادی پیدا میکنه.برند مجموعه ای از تعارف و خاطرات مشتریان،همکاران و اطرافیان شماست که نوع نگاه اونها رو درباره شما توضیح میده.

برندینگ شخصی فارغ از داشتن و نداشتن یک کسب و کاره و با گسترش دنیای دیجیتال و اینترنت،برند سازی شخصی برای همه ی افراد اهمیت داره.فرقی نمیکنه که شما یک پزشک متخصص باشین یا یک ملوان کشتی،پرسنال برندینگ بدون در نظر گرفتن کسب و کار شما،شما رو در زمینه دلخواهتون معرفی میکنه.همچنین اگر کسب و کاری ندارید و برای مثال یک ورزشکار یا یک بازیگر تاتر هستید،پرسنال برندینگ به شهرت بیشتر شما کمک میکنه.

با برندسازی شخصی ، فرصت های حرفه ایه بیشتری متناسب با مهارتتون فراهم میشه و همچنین شناخت بهتری نسبت به خودتون پیدا میکنین تا بتونین رو نقاط قوت و ضعفتون رو بیشتر بشناسین و روی نقاط ضعفتون کار کنین تا بتونید به مرور ارتباط ارزشمندی با متخصصین حوزه خود برقرار کنید.

برای درک بهتر این موضوع،بد نیست این نکته رو یاد آور بشیم که تمام مشاهیری که ما از گذشتگان میشناسیم بخاطر ویژگی های بارزشون به شهرت رسیدن.مثلا اکثر مشاهیر ایرانی در زمینه ریاضیات،طب یا نجوم دانشمند بودن،یا در امپراطوری روم مشاهیر،فرماندهان جنگی بودن و یا در یونان باستان، سیاستمداران و فلاسفه شهرت یافتند.به عبارتی مشاهیر،صاحبان بزرگ برند شخصی خوشان بوده اند که به سبب شغل و موقعیت اجتماعی، مورد توجه مردم قرار گرفتند.

اخیرا با توجه به ظهور شبکه های اجتماعی در جهان،در درسترس بودن رسانه و امکان مقایسه کمی موقعیت خود با دیگران در شبکه های اجتماعی موضوع برند سازی شخصی جدی تر از گذشته مورد توجه قرار گرفته.

در دنیای امروزی همه چیز از خرید کردن تا نفوذ و روابط اجتماعی به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته به همین دلیل نام تجاری شخصی و آنلاین،یکی از مهم ترین دارایی های هر شخص و یا هر کسب و کاره.با توجه به این که بازار های  امروزی هیچ ثباتی ندارن و هیچ شغلی امنیت کامل نداره برند سازی شخصی امنیت شغلی شما رو افزایش میده و این امکان رو فراهم میکنه تا شغل دلخواهتون همیشه در دسترس باشه.

یک مدیر حرفه ای تلاشش رو برای ساخت یک برند قوی،پایدار با تداعیات برند ویژه در تعامل با ویژگی ها و ارزش های شخصی درک شده توسط مخاطب،استوار میکنه.

برندینگ شخصی با ایجاد فهرستی از مزیت ها و شایستگی های رقابتی اصلی ،تخصص و توانایی ها و قدرت درک و شناخت و باز خورد از محیط تعریف میشه.

 

اگه ب دنبال ساخت برند شخصی خودتون هستین،باید قبل از هرکاری از خودتان بپرسید که چه کسی هستم؟و چرا هستم؟

پاسخ شما به این سوالات بیانگر مهم ترین بخش های نقطه نظرات و معرف شماست.

هرانچه رو کاغذ می نویسید، هر آنچه در کمد لباستون پیدا میشه و روزانه می پوشید و شیوه ی سخنرانی کردن و اظهار نظر شما در سازمان  و حتی نحوه ی دست دادن شما با اطرافیانتان همگی معرف شما هستند.

با اینکه هدف شما ساختن برند شخصیه اما باید جوری برنامه ریزی کنین ک یک برند منحصر به فرد برا اساس واقعیت خودتون باشین.به خودتون ایمان داشته باشین و سعی نکنین خودتونو تغییر بدین.

برای شروع کردن از این نکات استفاده کنین.

1- هدفتونو مشخص کنین

در ابتدای هر کاری، شما باید دقیقا بدونید که برای رسیدن به چه هدفی، تلاش می کنید. بنابراین در برندینگ شخصی نیز همانند تحقیقات بازار کسب و کار دیجیتال، باید اهداف خودتونو  مشخص کنید، پتانسیل های موجود را بشناسید و بهترین برنامه را مشخص کنید.

2- یک بستر برای پرسنال برندینگ ایجاد کنید و اونو گسترش بدین.

برندینگ شخصی نیز همانند بازاریابی دیجیتال نیازمند ایجاد بستری برای فعالیته. این اولین قدم اجرایی برای شخصی سازی برند شماست. شما به طراحی یک وب سایت برای برندسازی شخصی نیاز پیدا میکنین. این وب سایت، حضور شما در دریای بی کران اینترنت است.

 

 3- در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشین.

شبکه های اجتماعی پرطرفدارترین بخش اینترنته. جایی که شما بی واسطه با تمامی افراد رو در رو می شین و می تونید تمامی فعالیت ها، تفکرات و حرف های خودتونو بی پرده به مخاطبانتون بگید. ظهور شبکه های اجتماعی در جهان و رواج تب روزافزون این رسانه های گروهی در ایران، یکی از ریشه های جدی شدن برندسازی شخصی بوده . همچنین شبکه های اجتماعی ارزون قیمت یا رایگان هستند؛ پس هر کسی فکر می‌کنه حالا که رسانه ای در اختیار داره می تونه به برندسازی شخصی فکر کنه. از طرفی عددی بودن و امکان مقایسه کمّی موقعیت خود با دیگران در شبکه های اجتماعی، از جمله مواردی محسوب میشن که تب برندسازی شخصی را جدی ‌تر از گذشته کردن.

در پایان لازمه این نکات رو به یاد داشته باشین.

متفاوت باشین؛ همیشه این تفاوت بوده که باعث شده تا نگاه ها معطوف فعالیت ها بشه. تفاوت در تفکر، رفتار و گفتار و البته طبق اصول کاملا اخلاقی- می تونه شما رو در برندسازی شخصی متمایز کنه.

 

– قابل اطمینان باشین. کوچکترین رفتار و گفتار شما می تونه باعث تغییرات شگرفی در برندینگ شخصی شما بشه. بنابراین باید با رعایت تمامی جوانب، اعتماد و اطمینان و در یک کلام، تایید مخاطبانتون رو به دست بیارید.

 

-صبور باشین.موفقیت در برندسازی شخصی مثل هر هدف دیگه ای به زمان نیاز داره. توصیه می‌کنیم از همین لحظه برنامه‌ریزی برای ساخت یا توسعه‌ی برند شخصی خودتون رو آغاز کنین؛ ولی انتظار نداشته باشین در مدتی کوتاه، به نتایج شگفت‌انگیزی برسین. مهم اینه که هدف مشخصی را با ابزارها و امکانات مناسب و همچنین پرانرژی و مشتاق دنبال کنید. تا لحظه‌ای که به نتایج مطلوبتون دست نیافته‌اید، ناامید نشین و به تلاشتون ادامه بدید.