Go to Home Page Go to Blog
ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ را بهتر بشناسیم

آژانس تبلیغاتی امروزه از شیوه های جدید بازاریابی استفاده میکنند ویدیو مارکتینگ یکی از راه های بازاریابی اینترنتی با استفاده از نمایش اطلاعات است که  با کمک گرفتن از تصاویر مفهوم خود را به  افراد منتقل کنید و ان ها را در جریان بگذارید و توسط یک فیلم تبلیغاتی مخاطب را جذب خدمات یا محصولات یک برند کنید.

ویدیو مارکتینگ ابزاری است که در اختیار شما قرار دارد و روش انجام ویدیو آن –تصویر برداری، تدوین و ….- اصلا اهمیت چندانی ندارد؛ چیزی که بازاریابی ویدئویی مهم است،‌راهکار و استراتژی برای استفاده از این ابزار کاربردی است.

در این مقاله قصد داریم درباره ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن صحبت کنیم.تا ببینیم ویدئو مارکتینگ چیست و برای چه کسب و کارهایی قابل استفاده است و چرا باید از ویدئو مارکتینگ برای معرفی خدمات و محصولات  استفاده کنیم.

مارکتینگ همواره شاهد تغییراتی است که مسیر برنامه‌های بازاریابی کسب‌وکارها را تغییر داده است. ویدیو مارکتینگ یکی از مواردی است که اخیرا سبب تغییر و تحول در برنامه‌های کسب‌وکارهای بزرگ شده و دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می کند هر کسب‌وکاری به ویدیو مارکتینگ نیاز دارد.

ممکن است تصور کنید، ویدیو مارکتینگ فرایند‌ی  گران و پیچیده‌ای است، ولی واقعاً این‌طور نیست. ویدیو مارکتینگ می‌تواند به‌سادگی با تصویربرداری ازطریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد.

همه‌ی کسب‌وکارها صرف‌نظر از اینکه چه محصولی تولید می‌کنند یا در چه صنعت یا بازاری در حال رقابت هستند، از این شیوه بازاریابی برای بازاریابی وب‌سایت یا وبلاگشان نیاز دارند.

تاریخچه ویدیو مارکتینگ

در سال 1940 یک شرکت تبلیغاتی به اسم Bulova اقدام به ساخت یک فیلم تبلیغاتی در ایستگاه تلویزیونی نیویورک کرد و هزینه ی این تبلیغات حدود 4 دلار شد. این اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از فیلم بود.

سال 2005 شبکه اجتماعی یوتیوب ساخنه شد و شرکت‌های مختلفی از آن به عنوان اصلی‌ترین ابزار تبلیغاتی خود استفاده کردند. اولین شرکت معروف که از یوتیوب استفاده کرد، شرکت نایک در سال 2005 و شرکت گوگل نیز در سال 2007 اقدام به تبلیغات در یوتیوب کردند.

درایران سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو مانند آپارات بیشتر از سایر سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در سال 1389 ساخته شد.

انواع بازاریابی ویدیویی

– دمو

ویدئو های دمو نشان دهنده ی نحوه کارکردن محصول اند. در ویدئو دمو، برای بینندگان نحوه‌ی استفاده از محصول را توضیح می‌دهید. یا محصول را آزمایش می‌کنید.

– ویدیوهای برند

این ویدیوها معمولاً به‌عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی  تولید می‌شوند و هدف از ویدئوهای برند، ایجاد آگاهی در مورد شرکت و جذب مخاطبان هدف است.

– فیلم رویدادها

هنگامی که شرکت شما میزبان یک کنفرانس، میزگرد، حامی مالی یا هر نوع رویداد دیگری است، می‌توانید از مصاحبه‌ها یا از سخنرانی‌های باکیفیت تصویربرداری کنید.

– مصاحبه با کارشناسان

مصاحبه با کارشناسان صنعت، یک‌ راه عالی خوبی برای نشان دادن اعتبار برند به مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای کسب و کار خود را شناسایی کنید و صرف‌نظر از اینکه دیدگاه موردنظر شما را به اشتراک می‌گذارند یا خیر، نظرات آن‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

– ویدیوهای توضیحاتی

این ویدیوها ساختاته می شوند به مخاطبان نشان دهند که چرا به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند.

– فیلم مطالعات موردی و تصدیق مشتریان

یکی از بهترین راه‌های  جلب اعتماد این است که با مشتریان وفادار و خشنود صحبت کنید. این افراد بهترین پشتیبانان و مدافعان شما هستند. این مشتریان جلوی دوربین، چالش‌های خود را یادآوری می‌کنند که شرکت شما چگونه به آن‌ها کمک کرده است.

– فیلم‌های زنده

ویدیوهای زنده یا لایو، چشم‌انداز خاص شرکت را به مخاطبان نشان می‌دهند .مدت‌زمانی‌که کاربران برای تماشای ویدیوهای زنده صرف می‌کنند، ۸.۱ برابر ویدیوهای عادی است.همچنین مشتریان می توانند نظرات خود را ارسال کنند و سؤالات بیشتری بپرسند.

– پیام‌های شخصی

 به کمک نرم‌افزارها یا ابزارهای آنلاین، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را در قالب ویدئو آماده کنید و به ایمیل مشتریان بفرستید.

یکی ازراه های  بهینه‌سازی و افزایش سئو وب سایت، استفاده از ویدیو است. با استفاده از استراتژی درست در فرآیند بازاریابی ویدیویی در مدت زمانی اندک می‌توانید وب سایت خود را به اولین صفحات و لینک های متورهای جستجو مانند گوگل برسانید.

یکی از راه هایی که در امر بهینه‌سازی و سئو سایت موثر است، نرخ کلیک‌ها یا همان Click Through Rates است  که با استراتژی بازاریابی ویدیویی می توان به این امر مهم دست یافت.

جالب است بدانید که سایت YouTube دومین موتور جستجوی دنیاست. البته موتور جستجوی که تنها تمرکزش بر روی ویدیو است.   صاحب یوتیوب اولین موتور جستوجوی دنیا یعنی Google است .

مزایای بازاریابی ویدئویی

1.جذب تماشاگر

 یکی از مزایایی که فیلم‌های تبلیغاتی دارند این است که کاربر را با خود درگیر می‌کنند. در واقع اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشد و 10 ثانیه اول آن برای کاربر جذاب باشد، احتمال بالایی برای دیدن فیلم تا انتها وجود دارد.

 2.استفاده آسان

 استفاده از ویدیو برای مشتریان بسیار راحت است. در واقع می‌تواند همزمان به آن گوش داده و تصاویر آموزشی را ببیند. در حالی که زمانی که برای خواندن متن نوشتاری صرف می‌شود، بسیار بیشتر از زمانی است که صرف دیدن یک فیلم آموزشی می‌شود.

 3.کامل بودن

 بازاریابان تلاش می‌کنند که نکات متعددی را در ویدئوهای تبلیغاتی بگنجانند و مطلب را به طور کامل به بیننده انتقال دهند.

4.درگیر کردن احساسات

 اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشند، می‌تواند احساسات بیننده را با خود درگیر کند. ساخت یک کلیپ تبلیغاتی طنز یا درگیر کردن عواطف مشتریان در ویدیو، روش‌هایی است که بازاریابان، از آن در کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

5.در حافظه ماندن

 خاصیت فیلم‌ها به صورتی است که بیشتر در حافظه فرد می‌ماند و فرد از لحاظ احساسی و عواطف با آن فیلم درگیر می‌شود.

6.محبویت بالا

به یکی از شبکه‌های اجتماعی بروید و میزان بازدید پست‌های ویدیویی و نوشتاری را با هم مقایسه کنید. امروزه میلیون‌ها و شاید میلیاردها کاربر از فیلم‌های گذاشته شده در یوتیوب دیدن می‌کنند .

معایب بازاریابی ویدیویی

1.هزینه بر بودن.

برای ساخت یک ویدیو، باید نحوه کار با نرم افزارهای مختلف را آموزش دیده باشید و یا ساخت آن را به یک شرکت واگذار کنید و این موارد باعث گران‌تر شدن بازاریابی ویدیویی می‌شود.

3.زمان بر بودن

چه بخواهیم و چه نخواهیم، ساخت ویدیو نسبت به نوشتن محتوای نوشتاری برای یک سایت زمان بیشتری نیاز دارد. در واقع، برای داشتن یک فیلم تبلیغاتی شما هم نیاز دارید که ساختار فنی فیلم را آماده کنید و هم باید محتوای کافی برای گذاشتن در این فیلم را داشته باشید.

4.مصرف اینترنت

در ویدئو مارکتینگ مسئله حجم اینترنت مصرف شده برای شما اهمیت پیدا می‌کند و با توجه به کیفیت آن ممکن است حجم اینترنت مصرف شده متغیر باشد. به همین دلیل فیلم‌های کوتاه با حجم کم، مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

شرکت تبلیغاتی سروش سیما میتواند برای دیده شدن شغل و کسب و کار شما همراه شما باشد در تمام زمینه های تبلیغاتی اعم ازتبلیغات تلویزیونی،دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و… میتوانید به سایت آژانس تبلیغاتی سروش سیما و یا با شماره های شرکت در پایین همین صفحه تماس بگیرید.