Go to Home Page Go to Blog
پیام های مخفی در لوگوهای معروف

پیام های مخفی در لوگوهای معروف

 در وبلاگ شرکت تبلیغاتی سروش سیما امروز میخواهیم برای شما درباره پیام های مخفی در لوگوهای معروف  صحبت کنیم.

پیام های مخفی در لوگو های معروف

شرکت های تبلیغاتی بزرگ دنیا  امروزه در زمینه لوگو بسیار حساسیت به خرج میدهند لوگو ابزاری برای طراحی غرور است و باید به بهترین شکل ممکن نشان داده شود. شرکت تبلیغاتی میگویند یک لوگو به طور مستقیم فروش را انجام نمی دهد بلکه آن را شناسایی میکند،درواقع لوگو معنای خود را از کیفیت چیزی که آن را نشان می دهد دریافت می کند.نقش اصلی لوگو شناسایی و ساده کردن معنای موجود در آن است.طراحی که پیچیده و مبهم و آشفته باشد،نمی تواند این معنا را به بیننده منتقل کند.

برای طراحی لوگو تاریخچه شرکت و کسب و کارتان را پیدا کنید،محصولات و خدماتی که ارائه می دهد را بشناسید و به دنبال مشکلاتی باشید که این شرکت در حال حل کردن آن است.درواقع به دنبال درک ارزش های شرکت باشید.برای طراحی لوگو با پرسیدن چنین سوالاتی از خودتان شروع کنید.این کار مشتریان را وادار می کند عمیق تر در مورد کسب و کار و برندتان فکر کنند.و کمک می کند لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده ی داستان شرکت شماست

در دنیای گرایشات و تمایلات،دنبال کردن مد بسیار ارزشمند است به خصوص اگر در یک جامعه مد محور زندگی می کنید.با این حال در دنیای طراحی لوگو این مورد به هیچ عنوان صحیح نیست.دنبال کردن تمایلات و گرایش های طراحی به این معناست که شما در جامعه غرق شده اید و طراحی شما مشابه طراحی دیگران است،پس از دنبال کردن روند ها و گرایشات خودداری کنید و خلاقیت به خرج دهید.

گاها ممکن است ناچار شوید تغییراتی در طراحی خود ایجاد کنید،دلیل اصلی برای طراحی دوباره ی یک لوگو،غیرحرفه ای و قدیمی بودن ظاهر آن است.طراحی دوباره یک لوگو می تواند شرکت را دوباره برجسته کند.

لوگوی برند های معروف را هر روزه در پیام ها و تبلیغات تلویزیونی و یا در هنگام رانندگی روی بیلبورد های سطح شهر و شبکه های اجتماعی و حتی رو لباس های خود می بینیم .

با این که به محض دیدن این لوگو ها سریع تشخیص می دهیم که مربوط به چه شرکت هایی هستند اما اغلب اوقات نمی دانیم که چه پیامی در این لوگو های به ظاهر ساده و بی معنی پنهان شده است و چرا توسط شرکت های معتبر برگزیده شده اند باید بدانید که این لوگو ها ساده و بی معنی نیستند و در طراحی هر کدام از آن ها هدف و معنی خاصی نهفته است که از خلاقیت و زیرکی سازندگان آن منشا می گیرد.

.

در این مقاله سعی داریم شما را با تعدادی از این لوگو ها و اهداف و پیام مخفیآن ها آشنا کنیم.

mcdonalds

مک دونالدز

طراح اولین رستوران های مک دونالدز تصمیم گرفت که ساختمان رستوران ها را با یک دو طاق طلایی بزرگ تزیین کند و این معماری ویژه به یکی از ویژگی های اصلی این کمپانی تولید فست فود تبدیل شد. بعدها مسئولین مک دونالدز خواستند که این لوگو را تغییر دهند اما روانشانسی به نام چسکین توانست آن ها را متقاعد کند تا لوگو را تغییر ندهند. استدلال او این بود که این لوگو مشتریان را به یاد روزهای کودکی خود می اندازد .

Chanel

شنل

ماجرای ساخت ا لوگوی شنل بسیار خاص و رمانتیک است. کوکو شنل خودش این لوگو را در زمانی که در چاتیو کریماتChâteau Crémat در شهر نیس فرانسه اقامت داشت طراحی کرد. یک باور عمومی وجود دارد که این لوگوی معروف جهانی از روی طاق های این عمارت ساخته شده است. بسیاری بر این باورند که دو حرف «CC» از دو حرف ابتدایی اسامی «Coco Chanel» و عمارت «Château Crémat» گرفته شده است.

.

gillette

ژیلت

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که چیزی بیشتر از اسم برند ژیلت در این لوگو وجود ندارد اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید درخواهید یافت که لبه های حروف «G» و «I» شکل تیغ های خودتراش این کمپانی را به خود گرفته اند.

mitsubishi

میتسوبیشی

لوگوی میتسوبیشی ریشه در تاریخ دارد. این لوگو نشان از ترکیب یک تاج سه برگ از برگ‌های درخت بلوط و تاج سه الماس خانواده‌ی ایوازاکی تشکیل شده است. سه الماس نشان‌ اعتبار، راستی و موفقیت هستند اما پیام‌ها به این‌جا ختم نمی‌شوند. میتسوبیشی از دو بخش «میتسو» به معنای عدد ۳ و «هیشی» به معنای بلوط که نشانی برای الماس و شکل لوزی مانند آن است، تشکیل شده است. رنگ قرمز آن نیز قابل اطمینان بودن را القا می کند. همچنین ژاپنی ها بر این باورند که رنگ قرمز باعث جلب توجه مشتریان می شود.

این لوگو در واقع از نماد اشرافی خانواده ی آیواساکی که موسس کمپانی میتسوبیشی بودند نشأت می گیرد. نشان خانوادگی این خاندان از سه الماس که بر روی یک الماس دیگر قرار داشتند تشکیل شده بود.

Goodwill

گوودویل

این شرکت بین المللی خصوصی برای افراد نیازمند غذا، لباس و مایحتاج ضروری زندگی را تهیه می کند. کارکنان این شرکت بر این باورند که نیکی کردن نباید به عنوان یک عمل غیرمعمول و عجیب انگاشته شود بلکه باید به آن مانند یک فعالیت روزمره نگاه کرد. به حرف g در اول کلمه‌ی گودویل دقت کنید. از این رو حرف «G» بیشترین نمود را در لوگو آن ها داشته که از دور به یک صورت خندان شبیه است.

pepsi

پپسی

در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی مبلغ یک میلیون دلار را برای طراحی لوگویی جدید به شرکت آرنل پرداخت کرد. بعدها مدارکی از شرکت آرنل فاش شدند که نشان می دادند، لوگوی جدید بر اساس فنگ‌شوئی ( به معنای باد و آب در زبان چینی)، رنسانس، نظریه‌ی نسبیت، جهان هستی و خیلی موارد دیگر طراحی شده است. بله لوگوی پپسی کلیدی برای گشایش قفل رمزهای هستی است.

یک بار مسئولان کمپانی پپسی برای تبلیغات در عید موسوم به «All Saints Day» یا «روز مردگان» بطری های نوشیدنی خود را با لوگوی وارونه شده به بازار عرضه کرد. بسیاری از مشتریان فکر می کردند که این کار در نتیجه ی یک اشتباه ساده به وقوع پیوسته است. اما افراد باهوش می دانستند که شکل وارون این لوگو واژه ی «isded» را نشان خواهد داد که شباهت زیادی به عبارت «is dead» دارد.

آمازون

amazon

همه، لوگو معروف شرکت آمازون را می شناسند. اما آیا می دانستید که سه پیام نمادین متفاوت در آن درج شده است؟اولین چیزی که بعد از دیدن لوگوی این شرکت به چشم می‌خورد، چهره‌ی خندانی است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت رضایت مشتریان برای آمازون است. اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید می‌بینید که خط زرد مانند فلشی از حرف A به سمت Z می‌رود. یعنی از A تا Z هر چه که بخواهید، در آمازون می‌توانید آن را بیابید.

یونیلِوِر

unilever

حرف U در لوگو «Unilever» با 24 تصویر مختلف پر شده است . هر یک از این تصاویر به یک جنبه از فعالیت و کسب و کار یونیلیور اشاره می‌کند. مانند درخت  که نماد احترام به درخت، جنگل و محیط زیست است و همچنین دست، مو، لب، خورشید، بستنی، کبوتر، ماهی و …  در سایت این شرکت صفحه ای برای آشنایی با مفهوم هر یک از این نمادها در نظر گرفته شده است.

toyota

تویوتا

سه شکل بیضی موجود در لوگوی تویوتا نشان دهنده‌ی سه قلب هستند. یکی قلب مشتری، دیگری قلب محصول و سومی قلب پیشرفت در زمینه‌ی فناوری  است.

coca-cola

کوکاکولا

اگر با دقت بیشتری به لوگوی کوکاکولا نگاه کنید پرچم دانمارک را خواهید دید. دانمارک شادترین کشور دنیاست. هدف اصلی از طراحی لوگو، پرچم دانمارک نبود اما با مشخص شدن این موضوع، شرکت کوکاکولا از این ماجرا استقبال کرد و مراسمی در بزرگترین فرودگاه دانمارک برگزار کرد. در این مراسم کوکاکولا از بازدیدکنندگان با پرچم دانمارک استقبال می‌کرد.

nbc

ان.بی.سی

لوگوی ان.بی.سی نشان دهنده‌ی دم یک طاووس با رنگ های مختلف است. در سال‌ ۱۹۵۰ میلادی، شرکت RCA که اولین سازنده‌ی تلویزیون‌های رنگی بود، مالکیت ان.بی.سی را در اختیار داشت. RCA برای آن که به دارندگان تلویزیون‌های سیاه سفید نشان دهد که با تماشای تلویزیون‌های خود چه پدیده‌ای را از دست می‌دهند، لوگوی خود را در رنگ‌های مختلف طراحی کرد.ان.بی.سی یکی از معروف‌ترین لوگوها در جهان است که مفاهیم زیادی در پشت خود دارد. هر یک از پرهای طاووس نشان دهنده یک شاخه از شبکه «NBC» است: اخبار (زرد)، ورزشی (نارنجی)، سرگرمی (قرمز)، ایستگاه‌ها (بنفش)، شبکه (آبی) و تولیدات (سبز). همچنین سر طاووس به سمت راست نگاه می‌کند و نه به سمت چپ و این به معنی نگاه به جلو و آینده است.

wikipedia

ویکی پدیا

در لوگو «ویکیپدیا» مفهوم مخفی زیادی وجود ندارد، تا به حال فکر کرده‌اید که چرا پازل کروی شکلی که لوگو ویکیپدیا را ساخته است چند قطعه را ندارد؟ هدف ویکیپدیا این است که یک دائرة المعارف دانش برای همه و در همه جا باشد. کره ناقص نشان دهنده این واقعیت است که همیشه یک کار در حال پیشرفت است و هر روز بر تعداد مقالات و اطلاعات افزوده می شود.

شرکت تبلیغاتی سروش سیما میتواند برای دیده شدن شغل و کسب و کار شما همراه شما باشد در تمام زمینه های تبلیغاتی اعم ازتبلیغات  تلویزیونی،دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و… میتوانید به سایت آژانس تبلیغاتی سروش سیما و یا با شماره های شرکت در پایین همین صفحه تماس بگیرید.