Go to Home Page Go to Blog
کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

 

کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

 

قبل از اینکه به مهارت های نوشتن خود افتخار کنید، باید بدانید مشتری ایده آل شما کیست و از کجا آمده است؟

اگر در حوزه ی تبلیغات آنلاین فعالیت کرده باشید، حتما کلمه ی کپی رایتینگ را شنیده اید.

در حال حاضر کپی رایتینگ همه جا رو فرا گرفته. کپی رایتینگ این، کپی رایتینگ اون؛ راه فراری ازش نیست.

هرچند که این سوال محبوبی است، ولی هنوز خیلی ها جواب این سوال رو نمی دانند، “کپی رایتینگ چیست؟”

آدما وقتی با کسی مواجه می شوند که خودشون رو کپی رایتر معرفی می کند، آنها اغلب سر تکان می دهند و بعد می پرسند “این یعنی چی؟”

پس واقعا کپی رایتینگ چیست و چرا این روزها تبدیل به موضوع مهمی شده؟

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

به طور کلی کپی رایتینگ به شرح زیر است :

“هنر و دانش ساخت استراتژی و نشر هدفمند محتوای آنلاین متمرکز بر خواننده است، که مردم رو به انجام واکنشی ترغیب می کند.”

فرآیند نوشتن متریال تبلیغاتی است. کپی رایترها وظیفه نوشتن متن بروشورها، بیلبوردها، وبسایت ها، ایمیل ها، تبلیغات، کاتالوگ ها و… است.

از این متن به عنوان “کپی” یاد می شود. برعکس اخبار و تحریریه ها، کپی رایتینگ تماما حول محور گرفتن واکنش از خواننده ها است. این واکنش ها شامل خرید، انتخاب و درگیر شدن با یک محصول، خدمت یا شرکت است.

به همین خاطر است که به یک کپی رایتر “فروشنده چاپی” هم گفته می شود.

 

کپی رایتینگ نباید با کپی رایت اشتباه گرفته شود. کپی رایت یعنی شخص یا شرکت حقوقی، حق قانونی تولید، انتشار، فروش یا توزیع کار شخص دیگری را دارد. (مثل کتاب، شعر و مقالات) هدف از کپی رایت جلوگیری از سواستفاده غیر قانونی از موارد ذکر شده است.

 

کپی رایتر کیست؟

 

 

کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

تبلیغاتی که در تلویزیون می بینید را کپی رایتر می نویسد. ورودی های اولیه که در سرچ گوگل می بینید هم، از هنر های کپی رایتر است. ایمیل هایی که از وبسایت ها یا فروشگاهای آنلاین دریافت می کنید هم… بله درست حدس زدید! از وظایف کپی رایتر به حساب می آید.

همانطور که متوجه شدید، کپی رایتینگ حرفه ای، می تواند در فرم ها و اشکال مختلف باشد ولی هدف همیشه یکسان است : فروش محصول یا خدمت به مخاطبان هدف.

 

بنابراین با چنین هدف گسترده ای، ممکن است بپرسید چه افرادی کپی رایترها را استخدام می کنند؟

جواب ساده است : فرد یا افرادی که می خواهند چیزی بفروشند.

چه یک فروشگاه تجارت الکترونیک بزرگ باشد، چه یک دفتر حقوقی، یا حتی فقط یک رستوران محلی. همه ی اینها به کپی رایتر نیاز دارند.

 

کپی رایترها به سه دسته تقسیم می شود : کپی رایتر آژانس تبلیغاتی، کپی رایتر شرکت و کپی رایتر فریلنسر.

 

کپی رایتر ها چه چیزهایی خلق می کنند؟

نوشتن شعارهای تبلیغاتی برای کمپین های 360 درجه، تبلیغات محیطی، تبلیغات مطبوعاتی، چاپی و شبکه های اجتماعی

نوشتن تگ لاین برای برندها

نوشتن کانسپت و ایده پردازی

نوشتن محتوای تبلیغاتی برای لندینگ پیج ها(صفحات فرود)

نوشتن فراخوان عمل (CTA)

نوشتن محتوای ایمیل مارکتینگ – اس ام اس مارکتینگ – push notification

نوشتن سناریوی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

 

انواع مختلف کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

 

Direct Response : بروشورهایی که در صندوق پستی شما گذاشته می شود، Direct Response است. در این نوع کپی رایتینگ معمولا هدف، رسیدن به مشتری ها برای کسب و کارهای محلی است. این روش با توجه به هزینه ی چاپ و توزیع، به نسبت روش های آنلاین معمولا هزینه ی بالاتری دارد.

 

 

Online : این روش مانند روش قبلی است با این تفاوت که در بستر اینترنت انجام می شود. بدیهی است در این روش هزینه ی تولید و توزیع بسیار پایین تر و طیف مخاطبان بسیار گسترده تر است. این متداول ترین روش کپی رایتینگ است که امروزه با آن مواجه می شوید.

 

 

SEO : این یک روش خاصی از کپی رایتینگ، برای به دست آوردن رتبه ی بالای سایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل و بینگ و… است. در اینجا محتوا شامل کلمات کلیدی می شود که در جستجوی آنلاین مخاطب هدف، به سایت آن کسب و کار برسد.

 

ممکن است گاهی با شکل های دیگری از کپی رایتینگ مواجه شوید، ولی اکثر چیزهایی که می بینید و یا می شنوید، در یکی از دسته بندی های بالا جای می گیرد.

 

تفاوت بین کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا

از دیدگاه بازاریابی سنتی پاسخ به این سوال ساده است.

بازاریابی محتوا برای ساخت و انتشار محتوای با ارزش رایگان برای جذب مشتری و تبدیل مشتری ها به خریداران دائمی است, که شامل وبلاگ، پادکست و پاسخگویی ایمیل می شود

 

کپی رایتینگ همان صفحات فروش، تبلیغات و ایمیل های بازاریابی هستند که خواننده را به انجام عملی خاص ترغیب می کند. این واکنش ها معمولا منجر به خرید می شود، ولی می تواند عضویت در لیست ایمیل، عضویت در بخش مقالات وبلاگ یا تماس با شرکت شما را هم در بر بگیرد.

 

آیا تمایل دارید درباره ی این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید ؟

شما هم میتوانید همراه شرکت تبلیغاتی سروش سیما باشید در تمام زمینه های تبلیغاتی اعم از تبلیغات تلویزیونی،دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و… میتوانید به سایت شرکت تبلیغاتی سروش سیما و یا با شماره های شرکت در پایین همین صفحه تماس بگیرید

تلفن تماس : 02174862

[qodef_button size=”medium” type=”” text=”خدمات ما” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”http://sorooshsima.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%a7/” target=”_blank” color=”#ffffff” hover_color=”” background_color=”#0e2f4c” hover_background_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” font_size=”” font_weight=”” margin=””]

[qodef_button size=”medium” type=”solid” text=”تماس با ما” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”http://sorooshsima.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/” target=”_blank” color=”#ffffff” hover_color=”” background_color=”#0e2f4c” hover_background_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” font_size=”” font_weight=”” margin=””]

[qodef_button size=”medium” type=”solid” text=”نمونه کارهای ما” custom_class=”” icon_pack=”font_awesome” fa_icon=”” link=”http://sorooshsima.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1/” target=”_blank” color=”#ffffff” hover_color=”” background_color=”#0e2f4c” hover_background_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” font_size=”” font_weight=”” margin=””]