Go to Home Page Go to Blog
پادکست سروش سیما

رادیو سروش سیما قسمت هجدهم

هجدهمین قسمت از رادیو سروش سیما هم آماده شده و از قسمت پایین صفحه می توانید این  ویدیو را دریافت کنید. همچنین نسخه ویدیو آن نیز تهیه شده که در شبکه های آپارات و نماشا می توانید آن ها را تماشا کنید. مجموعه پادکست های سروش سیما هر هفته از طریق سایت و شبکه های اجتماعی در دسترس شما قرار می گیرد به مسائل رو تبلیغات و مفاهیم و مقالات این عرصه می پردازد از همین رو گوش دادن به این پادکست کوتاه برای دوست داران و فعالان عرصه تبلیغات حتما توصیه می شود. همچنین برای دریافت مشاوره در خصوص برندسازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی، طراحی کمپین تبلیغاتی 360 درجه، تولید و تهیه تیزر، توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و … با شماره های آژانس شرکت تبلیغاتی سروش سیما تماس حاصل فرمایید.

لابد تاحالا شده که بین دوستان و آشنایان عبارات شرکت های هرمی رو شنیده باشید.همینطور در مورد شیوه ای جدید از بازاریابی نیز به اسم بازاریابی شبکه ای مطالبی به گوشتون خورده.

خیلی از مردم فکر میکنن که این دو موضوع یکسانه و به هر دو به یه چشم نگاه میکنن.اما تا حالا شده با خودتون فکر کنید فرق این دوتا موضوع چیه؟ آیا باهم یکسانن؟

 

در network marketing شرکت های تولیدکننده ،محصولات خودشون رو بدون واسطه و بدون تبلیغات به دست مشتری می رسونن.مشتریان بعد از خرید این محصولات می تونن برای این شرکت ها بازاریابی کنند و سود بدست بیارن.دراین نوع بازاریابی فرایند فروش توسط مشتریان انجام میشه.

کانال فروش در بازاریابی شبکه ای بر شبکه های انسانی و اجتماعی بنا شده.این شیوه با ساختار هرمی که داره،شبکه ای از نیروهای انسانی را ایجاد میکنه که به صورت تصاعدی به افراد زیر شاخه های اون اضافه میشن.

شیوه کسب درآمد در بازاریابی شبکه ای به این صورته که به ازای فروش مستقیم کالا توسط زیر مجموعه های هر فرد درآمد کسب میشه.

بازاریابی شبکه ای نوعی بازاریابی دهان به دهانه که امروزه بین جوانان بازار داغی داره.تبلیغات در بازاریابی شبکه ای به صورت چهره به چهره و کلامی صورت می گیره.

برای بازاریابی در بازاریابی شبکه ای میتونین محصول مورد نظر رو از شرکت تولید کننده دریافت کرده و اون ها رو به کسانی که می شناسین بفروشین.در این بازاریابی برای کسب درآمد می تونین  افراد دیگری رو برای بازاریابی به شرکت معرفی کنید که به واسطه شما با محصول آشنا شدن، که اصطلاحا به اون ها زیرمجموعه می گویند.

هرچقدر زیر مجموعه های شما فعالیت بیشتری داشته باشن و محصولات بیشتری را بتونن بفروشن به نفع شماست در واقع درصدی از پیش تعیین شده از فروش محصولات توسط زیرمجموعه ها متعلق به شماست و شما هم در سود زیر مجموعه ها شریک می شین.

زمانی در بازاریابی شبکه ای موفق می شین که زیر مجموعه های بیشتر و فعال تری داشته باشین وگرنه به تنهایی نمی تونیند درآمد زیادی داشته باشین.

تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

در شرکت های هرمی اعضا متعهد می شن تا افرادی را  به شرکت معرفی کنن و در ازای سرمایه گزاری افراد معرفی شده،اعضای اصلی سود دریافت می کنن.

در شرکت های هرمی محصولی خرید و فروش نمی شه و سرمایه گزاری افراد زیرشاخه به عنوان کمیسیون بین افراد راس هرم تقسیم می شه.در این شرکت ها هرچقدر جایگاه شما به راس هرم نزدیک تر باشه سود بیشتری دریافت می کنین.در مقابل افراد زیر شاخه نه تنها سودی نخواهند داشت بلکه متضرر هم می شن.

در بازاریابی شبکه ای اصل بر فروش محصولاته و با معرفی افراد جدید و فعالیت بازاریابی آن ها می توان سود بدست اورد.

فعالیت شرکت های هرمی در اکثر کشور های جهان غیرقانونی به حساب میاد اما از اونجایی که بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی تفاوت زیادی داره این شرکت ها در ایران با مجوز رسمی از وزارت صنعت و معدن و تجارت می تونن فعالیت کنن.

در ایران از سال ۱۳۹۰شرکت های بازاریابی شبکه ای میتونستن با مجوز رسمی از وزارت صنعت و معدن کار خود را آغاز کنند.همان زمان حدود ۹۰ شرکت برای دریافت مجوز درخواست دادند،که دولت،وزارت صنعت معدن و پلیس آگاهی برای احتیاط بیشتر قوانین سنگینی را برای اخذ مجوز اعلام کردند که فقط ۱۳ شرکت تونستن از پس این قوانین بربیان و مجوز را دریافت کنند.

هم اکنون شرکت هایی نظیر بادران،پنبه ریز و بیز ام ال ام جز معروف ترین شرکت های بازاریابی در ایران هستند و هرکس بخواهد در ایران بازاریابی شبکه ای را شروع کند میتواند از طریق این شرکت ها اقدام کند.

 حالا شیوه ی شناسایی و مجوز فعالیت این شرکت ها چطوره؟

با بررسی رنگ نماد شرکت می توان به قانونی بودن یا غیرقانونی بودن این شرکت ها پی برد

تفاوت بازایابی شبکه ای با بازاریابی کلاسیک

امروزه اغلب مردم دیگه توجهی به تبلیفات ندارن.از هر ده کالایی که در مارکتینگ مدرن معرفی می شوند فقط یکی از آنها به سودآوری می رسه.مردم ترجیح می دن خرید های خودرا بر اساس توصیه دوستان و آشنایانی انجام بدن که یک محصول را استفاده کردن  و از اون رضایت داشتن.در بازاریابی شبکه ای بدون استقاده از تبلیفات و با مشارکت نیروی انسانی متشکل از مشتریان محصول شرکت به فروش می رسه و مشتریان هم می تونن درآمد کسب کنند.

آمادگی برای ورود به بازاریابی شبکه ای

۱.سابقه عملکرد شرکت مورد نظر را بررسی کنید.

۲.درباره محصول آن شرکت و کیفیت آن تحقیق کنید .

۳.با مدیران شرکت در باره برنامه و موفقیت هایش صحبت کنید.

۴.محدودیت های بازار را بشناسید.

۵.با افراد سرشاخه ارتباط داشته باشید و از درآمدشان مطمئن شوید.

۶.از مشاوران حقوقی کمک بگیرید.

درآمد بالا در بازاریابی شبکه ای.واقعیت یا خیال

معرف های بازاریابی شبکه ای برای جذب نیرو های جدید به عنوان زیر شاخه وعده درآمد های آنچنانی و غیرواقعی می دن.آن ها با مثال زدن افراد موفق سرشاخه سعی در جذب نیروی جدید زیرشاخه دارند.

شاید شما هم این وعده هارا شنیده باشید؛

آیا میخوای مستقل شوی؟

آیا میخوای درآمد ماهی ۲۰ میلیون تومن داشته باشی؟

آیا میخوای به آرزوهات برسی؟

بیا زیرمجموعه من شو و کارت رو شروع کن…

به یاد داشته باشید؛

فقط ۱۰درصد فروشندگان Amways  یکی از بزرگترین شرکت های بازاریابی شبکه ای در انگلستان موفق به کسب درآمد بالا شده اند.و ۹۰درصد تنها موفق به کسب درآمد متوسط در جامعه بودند.

همچنین ۸۴ درصد فروشندگان شرکت Fortune در آمریکا درآمد کمتر از  ۶۰۰۰ دلار در سال داشتند و ۳۰ درصد فروشنگان اصلا درآمدی نداشتند.

مزیت های بازاریابی شبکه ای

مزیت های بسیاری که در بازاریابی شبکه ای وجود دارد سبب نادیده گرفتن معایب آن شده

مزیت های بسیاری که می توان در زمینه بازاریابی شبکه ای اشاره نمود در گام نخست اشتغال زایی مطمئن و پرسود برای جوانانه. در سراسر جهان این نوع بازاریابی دارای سودآوری های بالایی برای افرادیه که بر روی آن فعالیت می کنن.

کاهش هزینه ها، فروش بیشتر، حمایت از تولید کنندگان از دیگر مزیت های بازاریابی شبکه ایه که می تونن از جانب تولید کنندگان مورد توجه قرار بگیرن تا بتونن فروش خود را به صورت تضمینی افزایش بدن.